Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?

Lees meer
29-05-2014 21:57 #140921 door Robert Walstra
Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter? is gemaakt door Robert Walstra
Ik meen eens te hebben gelezen dat een remlichtschakelaar van de Volkswagen Kever ( www.paruzzi.com/webwinkel/?zoektrefwoord=4250& ) van een betere kwaliteit is dan de originele Volvo remlichtschakelaar.
Die van mij ga ik binnenkort vervangen. Zijn er leden die ervaring hebben met deze 'VW schakelaar' en dit kunnen bevestigen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
30-05-2014 21:26 #140928 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?
Robert, geen idee. Maar ik heb genoten van je blog! Ik heb nog een bucked list, hij is al een stuk kleiner dan in 2012. Denk ook eens aan een derde remlicht! Voor de veiligheid, veel bestuurders zien de remlichten van oldtimers over het hoofd, ze zijn klein en men kijkt tegenwoordig naar het derde remlicht.
Mvg
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2014 17:10 #140944 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?

"Arnold de Groot" schreef:
Maar ik heb genoten van je blog!

@Arnold
Bedankt voor het compliment.

Derde remlicht zal ik eens over nadenken. (goede tip!)
Wil hem wel zo origineel mogelijk houden, dus dat is dan ff de keuze tussen veiligheid en originaliteit. In eerste instantie maar eens oplossen door een 'betere' remlichtschakelaar, waardoor de remlichten eerder gaan branden. Ben nog steeds benieuwd naar mogelijke ervaringen van leden met een 'VW schakelaar'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
31-05-2014 20:05 #140948 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?
Ik probeer alle niet originele zaken zo uit te voeren dat ze simpel weer ongedaan gemaakt kunnen worden. Voorbeeld van derde remlichten;
Derde remlicht op 1800E
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
31-05-2014 21:34 #140953 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?
Heb even meegekeken, maar ik heb niet kunnen vinden wat voor schroefdraadaansluiting die VW schakelaar heeft.
Dit zou roet in het eten kunnen gooien.

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2014 13:20 #140969 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?

"Robert Walstra" schreef:
...In eerste instantie maar eens oplossen door een 'betere' remlichtschakelaar, waardoor de remlichten eerder gaan branden.

Dat bereik je alleen met een (goed gemonteerde) mechanische schakelaar. Daarmee zullen de remlichten per definitie altijd iets eerder gaan branden dan met wat voor hydraulische schakelaar dan ook. Zie ook het topic "remlichtschakelaar vervangen".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2014 21:35 #140994 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?

"Reinoud ter Braake" schreef:
...heb even meegekeken, maar ik heb niet kunnen vinden wat voor schroefdraadaansluiting die VW schakelaar heeft...

Dat is inderdaad waar Reinoud.
Heb vragen gesteld bij de bewuste leverancier om mogelijke verschillen uit te sluiten.

"Gert Vegter" schreef:
...Dat bereik je alleen met een (goed gemonteerde) mechanische schakelaar. Daarmee zullen de remlichten per definitie altijd iets eerder gaan branden dan met wat voor hydraulische schakelaar dan ook. Zie ook het topic "remlichtschakelaar vervangen"...

Eens!
Wil echter eerst kijken of ik een acceptabele verbetering krijg met een nieuwe remlichtschakelaar. Mocht dit niet het gewenste resultaat opleveren is dit zeker een optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2014 22:32 #141023 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?
als je voor origineel wilt gaan dan zou ik een olie druk gestuurde schakelaar nemen maar mijn ervaring en ook die van een collega die een bril kever heeft is dat je erg hard moet trappen om je remlichten aan te krijgen. Ik heb dit ook ondervonden bij mijn ex combi. De draadjes verlengd en klaar.

Ik heb toen een remlicht schakelaar gepakt van een fiat 850.

Bijlage:


selfmade beugeltje

Bijlage:


gemonteerd, let niet op dat gat die was voor de airco slangen. Helaas zat het spul er niet meer dat ik de combi kocht.

Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2014 11:22 #141028 door Robert Walstra
Beantwoord door Robert Walstra in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?

"Reinoud ter Braake" schreef:
...heb even meegekeken, maar ik heb niet kunnen vinden wat voor schroefdraadaansluiting die VW schakelaar heeft...

Ik heb na de terechte opmerking van Reinoud bij leveranciers vragen gesteld.
Het schroefdraad is 1/8 “ gasdraad (taps toelopend voor de afdichting) bij de Volvo remlichtschakelaar.
Het schroefdraad is M10x1 (taps toelopend voor de afdichting) bij de Kever remlichtschakelaar.
Volgens mij zijn dit verschillen die je nauwelijks kunt meten en er ook weinig van zal merken.

@René Minnebo
Dat is inderdaad een mogelijk alternatief.
Keurige oplossing als een nieuwe remlichtschakelaar niet de gewenste verbetering brengt en ik hou dit zeker als optie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-06-2014 18:50 #141040 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Remlichtschakelaar Volkswagen Kever beter?

"Robert Walstra" schreef:

"Reinoud ter Braake" schreef:
...heb even meegekeken, maar ik heb niet kunnen vinden wat voor schroefdraadaansluiting die VW schakelaar heeft...

Ik heb na de terechte opmerking van Reinoud bij leveranciers vragen gesteld.
Het schroefdraad is 1/8 “ gasdraad (taps toelopend voor de afdichting) bij de Volvo remlichtschakelaar.
Het schroefdraad is M10x1 (taps toelopend voor de afdichting) bij de Kever remlichtschakelaar.
Volgens mij zijn dit verschillen die je nauwelijks kunt meten en er ook weinig van zal merken.

@René Minnebo
Dat is inderdaad een mogelijk alternatief.
Keurige oplossing als een nieuwe remlichtschakelaar niet de gewenste verbetering brengt en ik hou dit zeker als optie.



Pas wel op dat je de schroefdraad van het verdeelblokje niet stuk draaid, 1/8" en m10 zijn toch echt iets verschillend. En volgens mij is het verdeel blokje van messing dus die gaat zich eerder vormen dan de schakelaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.