Remklauw zit vast in het kwadraat.. Advies gevraagd!
- Hansw
-
- Platinum lid
-

Daarom de volgende vragen, kan ik de naaf in de buurt van de bouten wat warm stoken zonder het lager /de keerring te beschadigen?
Is er nog een andere tip om de twee bouten los te krijgen?
Of, makkelijkste oplossing, kan ik, als de remblokken eruit zijn, de zuiger uit de cilinder persen, of komt die tegen de remschijf aan?
Hoor graag jullie ideeën!
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Neem ik gelijk de bok mee

Warmstoken durf ik je niet over te adviseren (en ben ik wel benieuwd naar de suggesties).
Met een goed passende dop en een hefboom zou hij toch los moeten willen zou ik zeggen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Jeroen, een luchtsleutel heb ik, maar die bleef op zijn gemakje tikken. (met als het goed is 670Nm..) een 12 kantige dop sloeg over de moer heen. vervolgens heb ik Erik's advies opgevolgd, met een mokertje een paar forse klappen erop gegeven. toen een 6 kantige dop opgezocht, die schiet er minder snel overheen, en een steuntje gemaakt zodat de dop er niet af kan schieten. vervolgens een stuk pijp erop, en toen kwamen de bouten los. met een klein plankje tussen de schijf / zuigers de zuigers bijna helemaal naar buiten geperst, daarna kon ik ze er zo uitpakken.
De remzuigers zijn niet top meer. zijn die los te krijgen? maar voor nu wel weer goed gangbaar.
Nu nog goed ontluchten, voor mijn gevoel zit er lucht in de leiding van de HRC naar de bekrachtiger, en dat leidinkje zit bovenin. (en geen ontluchter op de rembekrachtiger..) morgen maar eens verder kijken.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Als ik de foto's van je remzuigers zie verwacht ik niet dat het lang goed zal gaN. Ik dank dat je toe bent aan gereviseerde, of goede gebruikte klauwen.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Lijkt me nogal een understatement, zie remzuigers zijn in mijn ogen echt helemaal op."Hans Wassink" schreef:
De remzuigers zijn niet top meer. zijn die los te krijgen?
Ik heb exemplaren met meer chrome weggedaan in ruil voor een gereviseerde klauw.
Die zuigers zijn los te koop, maar kosten al snel 30 a 50 euro per stuk dus dan is een complete klauw goedkoper en sneller.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Lijkt me nogal een understatement"Hans Wassink" schreef:
De remzuigers zijn niet top meer. zijn die los te krijgen?

Op foto ziet het er vaak erger uit dan in werkelijkheid, maar als ik deze foto's zie kan ik toch niet anders dan me bij de andere commentaren aansluiten. Gangbaar of niet, maar dit zou er bij mijn auto nooit meer terug in komen. Normaal durf ik al wel eens een gokje wagen met onderdelen waar het beste af is, maar dit is vragen om problemen, en mits het om remmen gaat... daar wil je liever geen smering op :lol:
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
succes
Johan Geers