slangen/kleppen rembekrachtiger

Lees meer
25-07-2013 13:20 #130137 door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
Hallo Marc,

in de onderdeelboeken voor AM B18 en B20 staat voor de aansluiting vd remservo op de
inlaat nergens een klep of iets dergelijks afgebeeld. En inderdaad, op mijn B20A vind ik
ook alleen maar een slang en wat klemmen op nippels, dus precies zoals in onderdeelboek.

Ook dit: op mijn oorspronkelijke AM67 met B18 vind ik nergens een klep. Volgens mij is
de door jou getoonde slang met klep op uiteinde, gewoon de slang die eindigt op het potje
"oil trap" of "Oljefalla" genoemd, daar is inderdaad sprake van "Flame shield" of "Flamskydd"
(bij B20), ook "Valve" of "Ventil" (bij B18).

Voor B18 kan volgende ook nog van toepassing zijn: bij een eerder in VOD aangeschafte
nieuwe servo voor B18 bleek wel een soort klep bij te zitten, dus voor bevestiging in slang van
inlaat naar remservo. Misschien heeft men achteraf ingezien dat zo'n ventiel toch nuttig kan zijn?

(Nu geen foto's, wegens defect scherm bij laptop->downloaden foto's op andere, oude, laptop is moeilijker,
vind daarvoor geschikt USB kabeltje niet direct.)

Groet, Willy DB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2013 14:53 #130140 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
Om misverstanden te voorkomen :

Ik had geschreven :

(ik weet niet precies hoe dat bij een ATE is, maar bij Girling zit ie op de rembekrachtiger; die dingetjes willen het echter nogal eens af laten weten en dan is het beter om een aparte terugslagklep in de slang te hebben .....)





In dit voorbeeld zit het terugslagklepje in de kunstof aansluiting voor de vacuumslang. Die dingen willen wel eens 'de geest geven' (dat merk/hoor je : klepje gaat zachtjes liggen ratelen), en dan kan je de aansluiting eventueel doorboren en een eenvoudig terugslagklepje in de vacuumslang zetten. (ik weet trouwens niet of deze foto nu een Girling of Lockheed is, maar hij lijkt verdacht veel op de mijne :) , alleen is de mijne zwart, met een witte kunstof vacuumslangaansluiting).

Bij een ATE zit ie kennelijk inwendig.

Als het klepje goed werkt is er natuurlijk geen enkele reden om nog een 2e terugslagklep in de slang te plaatsen ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2013 15:16 #130142 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
En als je geen rembekrachtiger hebt weet ik niet over welke slang je het hebt en heeft dit klepje geen zin. Bij sommige soorten rembekrachtigers zit het klepje er al in (waar de slang aangesloten wordt), bij sommige zit het in de slang.

Bij de B18 met geforceerde carterbeluchting zit er een vergelijkbare metalen uitvoering in de slang zodat de beluchting maar in 1 richting kan gaan.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2013 15:57 #130180 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic slangen/kleppen rembekrachtiger

"Marc Schunck" schreef:
Hey Rudi, Ik wist niet dat er ook al een in de bekrachtiger zit, ik weet ook niet zeker of de klep op de foto op de auto heeft gezeten, ik kreeg die hele doos oude slangen erbij toen ik de auto kocht. Ik ga de klep morgen ff uittesten.

@ Jeroen, ben een paar maanden geleden ook nog in Perth geweest, mooie stad en beach, mn Scarborough beach vond ik super. Ben je ook nog in de littlecreatures.com.au/? brouwerij (voormalige krokodillenfarm) geweest, die zit ook in freo.


Als bier liefhebber ben ik zeker even bij little creatures geweest ;) Eten viel tegen, ze moeten het naar mijn smaak bij brouwen houden....Maar laten we het on topic houden, over australie is een heel forum te vullen hahaaaa. :D :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.