slangen/kleppen rembekrachtiger

Lees meer
24-07-2013 11:18 #130090 door Marc Schunck
slangen/kleppen rembekrachtiger is gemaakt door Marc Schunck
Ik probeer de B20B af te stellen maar het bleek dat er een scheurtje in de oude slang van de Ate rembekrachtiger naar spruitstuk zat. Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan dat te maken hebben met het onregelmatig lopen vh blok?
- Als t blok goed warm is lijkt t opeens te smoren/haperen en slaat dan af, gasgeven reageert dan ook niet echt goed, kan dit ook met valse lucht te maken hebben?
- moet het remsysteem gevuld zijn om de motor goed te kunnen afstellen? (Het remsysteem is momenteel nog niet gevuld met remvloeistof omdat ik nog aan de gang moet met de achterremmen)
- hoort er een terugslagklep oid tussen spruitstuk en rembekrachtiger slang te zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2013 11:56 #130091 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic slangen/kleppen rembekrachtiger

Kan dat te maken hebben met het onregelmatig lopen vh blok?

Ja

Als t blok goed warm is lijkt t opeens te smoren/haperen en slaat dan af, gasgeven reageert dan ook niet echt goed, kan dit ook met valse lucht te maken hebben?

Kan

moet het remsysteem gevuld zijn om de motor goed te kunnen afstellen? (Het remsysteem is momenteel nog niet gevuld met remvloeistof omdat ik nog aan de gang moet met de achterremmen)

Nee

hoort er een terugslagklep oid tussen spruitstuk en rembekrachtiger slang te zitten?

Ja (ik weet niet precies hoe dat bij een ATE is, maar bij Girling zit ie op de rembekrachtiger; die dingetjes willen het echter nogal eens af laten weten en dan is het beter om een aparte terugslagklep in de slang te hebben .....)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2013 12:18 #130092 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
1 ja
2 ja
3 nee
4 ja
duideijk :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2013 12:43 #130093 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
Duidelijk :D
Is het een optie om de nippel op het spruitstuk tijdelijk af te dichten en dan de dubbele SU carbs af te stellen, of veranderen de mengverhoudingen lucht/brandstof weer zodra de nieuwe slang met afsluitklep erop komt? (T kan wel een paar weken duren voordat ik de slang etc heb).
Wat is trouwens de functie van zo'n terugslagklep?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-07-2013 15:08 #130094 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic slangen/kleppen rembekrachtiger

"Marc Schunck" schreef:
Duidelijk :D

Wat is trouwens de functie van zo'n terugslagklep?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Overigens net terug uit australie, was weer super! Weinig oude volvo's gezien maar wel een gave p1800 in freo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2013 15:48 #130097 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
De terugslagklep zorgt ervoor dat de onderdruk in de rembekrachtiger zoveel mogelijk behouden blijft tijdens dat er minder onderdruk in het spruitstuk is. Anders zou er al naar gelang het gasgeven variatie in de onderdruk en daarmee werking van de rembekrachtiger zijn (en zou bij uitvallende motor de bekrachtiging ook meteen weg zijn, als alles goed is werkt hij op deze manier zeker nog een keer).
Als alles in orde is zuigt de motor hier geen lucht aan tijdens het rijden (alleen in het begin en na het remmen weer de onderdruk opbouwen, maar dat vergt zeer weinig lucht) en zal er voor de motor geen verschil tussen in orde en afgedopt zijn, natuurlijk wel voor je remmen!
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2013 15:54 #130098 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
Rudi heeft het antwoord al gegeven.

De volledige uitleg omtrent de werking van de rembekrachtiger (en bijbehorende terugslagklep) kun je hier na lezen (p. 5-4 en 5-5) :

volvo1800pictures.com/document/Service_m...akes_disc_brakes.pdf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2013 10:23 #130131 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
Ik heb nog eens zitten zoeken in de bak met oude slangen etc and vond daar deze slang met, denk ik, een terugslagklep. Er staan pijltjes op die richting het dunne gedeelte wijzen. Moet dit gedeelte aan het spruitstuk worden gekoppeld? En hoe kun je testen of deze nog goed werkt?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2013 12:19 #130133 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
Dat is er zover te zien is een (is die in je bekrachtiger kapot of wil je dit dubbelop?). Testen: mag maar in 1 richting lucht doorlaten (geen 8-bar compressordruk erop zetten want zoveel onderdruk zit er nooit in je spruitstuk, als je er niet vies van bent kan het testen met de mond). Het pijltje geeft de luchtstroom aan, dus dat moet naar het spruitstuk wijzen.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2013 13:07 #130136 door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic slangen/kleppen rembekrachtiger
Hey Rudi, Ik wist niet dat er ook al een in de bekrachtiger zit, ik weet ook niet zeker of de klep op de foto op de auto heeft gezeten, ik kreeg die hele doos oude slangen erbij toen ik de auto kocht. Ik ga de klep morgen ff uittesten.

@ Jeroen, ben een paar maanden geleden ook nog in Perth geweest, mooie stad en beach, mn Scarborough beach vond ik super. Ben je ook nog in de littlecreatures.com.au/? brouwerij (voormalige krokodillenfarm) geweest, die zit ook in freo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.