Advies gevraagd over remmen - what would you do?

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2013 21:19 #129382 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
klopt maar dan zou je dat constant horen en niet pas bij normaal remmen, vergissen is menselijk ik doe het ook teveel :lol:
Dat de handrem slecht werkt moeten ze waarschijnlijk intern gesteld worden dus niet bij de kabel.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Zondag
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
15-07-2013 07:32 #129845 door Laurens Zondag
Beantwoord door Laurens Zondag in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
wat ik zou doen is of de klauwen wegbrengen en laten reviseren of gereviseerde kopen.
als je dan toch bezig bent vervang de schijven ook. kosten de wereld niet en je bent dan meteen in 1 keer klaar met je remmen. veel succes

first car volvo 242 DL 1975
second one volvo 144 1968

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-07-2013 09:38 #129876 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
Even over ontluchting:

Nippels die niet meer los willen zeggen veel over de staat van onderhoud van het remsysteem
Met een tapse linkse draad in de nippel wil deze uitzetten en komt de zaak vaak nog vaster te zitten;
als de "uitdraaier" afbreekt ben je klaar en kan je de klauw meestal niet meer redden
Heet stoken is gezien de constructie/het materiaal van onze remklauwen niet echt wenselijk
Ontluchten is echter noodzakelijk als je minimaal om de twee jaar de remvloeistof gaat vernieuwen

Advies duur: breng de remklauwen naar een revisiebedrijf of koop een ruilset
Advies goedkoop: boor de oude nippels uit met een 6mm boor (wel op een kolommachine met goed ingespannen klauw!!!!)
en tap een M7 draad en zet daar een overmaat nippel in. Je moet wel donders goed uitkijken dat je niet te diep boort want dat is "game over". M7 nippels zijn oa bij Nordicar te koop en kosten minder dan € 3,00. Tapset M7 € 12,30. (bv borenco.nl)

Succes,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-07-2013 01:27 #129916 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
Beste M, je zou ook kunnen ontluchten door je remleiding telkens los en vast te draaien is de moeite van het proberen waard.
Dus gebruik de aansluiting van je remleiding als ontluchtingsnippel.

succes

Johan Geers

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-07-2013 07:28 #129920 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
Johan,
dat vind ik geen goede tip want de remleidingen zitten niet op het hoogste punt waardoor niet goed te ontluchten is (de lucht zit boven in de remklauw), de voorste remklauwen hebben zelfs een extra ontluchtingspunt (in totaal dus 8 per auto).
Deeloplossingen bij de remmen leveren geen echt bruikbaar resultaat, remmen zijn toch echt te belangrijk om te improviseren.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-07-2013 01:56 #129963 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
Beste Rudi, ik zei proberen daar is niets aan verloren soms komt de lucht wel eens mee en dan heb je geluk.
Ik ga ervan uit dat er niet met de auto gereden wordt als de remmen niet goed zijn.

succes

Johan Geers

• 13869-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2013 13:43 #130016 door 13869-dummy
Beantwoord door 13869-dummy in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
Heren,

Allemaal bedankt voor de reacties! Door omstandigheden was ik even niet actief op het forum, mijn excuses. Ik neem jullie adviezen zeker ter harte!!!

En ik ben ook fan van 'doe het goed of doe het niet' dus ik ga het gewoon goed aanpakken.

Groeten,
Martin

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-07-2013 23:07 #130019 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Advies gevraagd over remmen - what would you do?
Remslangen verouderen met de tijd en die veroudering is niet van de buitenkant af zichtbaar. Die zou ik dus sowieso vervangen als je toch bezig bent. Het is ook de overweging waard om over te gaan naar siliconeremvloeistof ( DOT 5 ? ).

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD