Remlichtschakelaar vervangen
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 11:43 #121818
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Remlichtschakelaar vervangen
Het is veiliger om een schakelaar achter je rempedaal te monteren en die zo af te stellen dat je remlichten al gaan branden als je het pedaal iets intrapt voordat je daadwerkelijk remt, wat bij gewone auto's ook gebeurd.
Ik heb dat gedaan met een schakelaar die in de machinebouw wordt gebruikt met een armpje eraan, kun je in de meeste elektronica winkels of automateriaalzaken kopen.
Bij de Amazon gaat je remlicht pas branden als je remt, dat kan te laat zijn in ons hectische verkeer.
Ik heb ook een derde remlicht gemonteerd aan mijn achterruit maar dat zal wel vloeken in de kerk zijn, Ik vind veiligheid echter belangrijk.
Ik heb dat gedaan met een schakelaar die in de machinebouw wordt gebruikt met een armpje eraan, kun je in de meeste elektronica winkels of automateriaalzaken kopen.
Bij de Amazon gaat je remlicht pas branden als je remt, dat kan te laat zijn in ons hectische verkeer.
Ik heb ook een derde remlicht gemonteerd aan mijn achterruit maar dat zal wel vloeken in de kerk zijn, Ik vind veiligheid echter belangrijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 13:15 #121821
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Remlichtschakelaar vervangen
Bij een amazon met een goed werkende -in het hydraulische systeem ingebouwde -remlichtschakelaar gaan de remlichten reeds branden zodra er de geringste druk op het hydraulische systeem wordt uitgeoefend.Er is derhalve geen reden om dat systeem te veranderen.Het beste is de amazon zoveel mogelijk origineel te houden.
- 02114-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 16:31 #121830
door 02114-dummy
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
Beantwoord door 02114-dummy in topic Remlichtschakelaar vervangen
Alfriedel,
ook ik heb een 3e remlicht gemonteerd in mijn Kombi, is voor mijn eigen veiligheid. Kan zo gedemonteerd worden en de auto is weer origineel.
Zoals Niek schrijft gaat bij mijn auto bij de minste aanraking op rempedaal, al de lampen branden. Bij het 3e remlicht kan ik dat heel goed zien in mijn spiegel. Dan werken mijn remmen nog niet dus ombouwen is absoluut niet noodzakelijk. Mag natuurlijk wel, maar is niet origineel en in mijn beleving ook niet nodig.
ook ik heb een 3e remlicht gemonteerd in mijn Kombi, is voor mijn eigen veiligheid. Kan zo gedemonteerd worden en de auto is weer origineel.
Zoals Niek schrijft gaat bij mijn auto bij de minste aanraking op rempedaal, al de lampen branden. Bij het 3e remlicht kan ik dat heel goed zien in mijn spiegel. Dan werken mijn remmen nog niet dus ombouwen is absoluut niet noodzakelijk. Mag natuurlijk wel, maar is niet origineel en in mijn beleving ook niet nodig.
Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-01-2013 15:45 #121911
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Remlichtschakelaar vervangen
Schakelaar net vervangen. Het is idd zo gebeurt en er komen maar een paar druppels vloeistof uit.
Remlichten werken weer als vanouds en gaan snel aan, al voor dat je daadwerkelijk voelt dat er geremd wordt.
Iedereen dank voor de input en op naar het volgende klusje
Remlichten werken weer als vanouds en gaan snel aan, al voor dat je daadwerkelijk voelt dat er geremd wordt.
Iedereen dank voor de input en op naar het volgende klusje

- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-01-2013 15:08 #122073
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Remlichtschakelaar vervangen
Dan zou het kunnen dat mijn remlichtschakelaar niet meer helemaal goed meer is want ik moest toch echt wat druk erop zetten voor mijn remlichten gingen branden en dan remde de auto al.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2013 16:14 #122075
door Jeroen Visser (GAST)
Ik zou (na gevoelt te hebben hoe makkelijk het klusje is) de sensor gewoon vervangen, het kost de kop niet en het is wel fijn als de lampen gaan branden voordat je bijna dtil staat.
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Remlichtschakelaar vervangen
"Alfriedel Boelen" schreef:
Dan zou het kunnen dat mijn remlichtschakelaar niet meer helemaal goed meer is want ik moest toch echt wat druk erop zetten voor mijn remlichten gingen branden en dan remde de auto al.
Ik zou (na gevoelt te hebben hoe makkelijk het klusje is) de sensor gewoon vervangen, het kost de kop niet en het is wel fijn als de lampen gaan branden voordat je bijna dtil staat.