Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?

Lees meer
24-11-2012 02:40 #120658 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Hallo Lars,
hoe je de dubbele versie maakt staat toch heel mooi in de handleiding van Midlock waarvan je de link geplaatst hebt (eerst afbeelding 2 en dan afbeelding 3).
De vorm van de remleiding is trouwens onafhankelijk ervan of je een mannetjes of vrouwtjes wartel hebt, afsluiten doet de leiding altijd tegen een conusvorm in/aan het deel waar de leiding middels de wartels tegenop gemonteerd wordt.
De dubbele fels die je bij Volvo-remleidingen moet hebben (tenminste bij de amazon en 1800 is dit bij de nieuwe remleidingensets die ik heb gekocht zo) ziet er voor de montage trouwens een beetje anders uit dan op het plaatje van Teun: de naar binnen gevouwen rand ligt na het felsen niet al helemaal aangedrukt tegen het naar buiten gevouwen deel (zie ook de Midlock handleiding afbeelding 3). Pas bij het monteren drukt het geheel verder samen zodat er een optimale aanpassing van de delen op elkaar is.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 15:27 #120672 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Hi Lars,

Eerst neem je de de persvorm voor de eerste flens en daarna alleen de perskegel voor de tweede.
Nog even: zorg voor een zuivere snede, dus als de remleiding aan het eind een beetje ovaal geworden is, snij dan een stukje af.
Ontbraam hierna absoluut. Gaat uitstekend met een priem of een oude schaar.

Bijlage rl-1.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-2.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-3.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-4.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-6.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-8.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-9.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-10.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-11.jpeg niet gevonden



Bijlage rl-12.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 15:28 #120673 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Wat leuk is, is dat de volgorde van de foto's die je uitzoekt omgekeerd gepubliceerd wordt. Nieuwe website?

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 17:47 #120680 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Teun, perfect werk (felsen en fotoserie, de volgorde is niet zo belangrijk)

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 19:20 #120684 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Super Teun, een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Misschien denk ik gewoon wel veel te moeilijk.
Dit is ook precies zoals ik het altijd doe als ik een vrouwtjes wartel eraan wilt maken (dus met een holletje).
Ik had me alleen niet gerealiseerd dat je dan als resultaat het onderste plaatje krijgt wat je eerder plaatste.

Soms heb je echter ook een bolletje nodig. Die heb ik wel eens laten maken voor mijn 1800ES remdrukvertragers als ik het me goed herinner. Hoe maak je die dan met dit setje?
Is dan nieuw gewoon het plaatje zoals op RL-10 het eindresultaat?
Dat strookt dan voor mijn gevoel echter niet met de opmerking van Midlock:

Belangrijk: remleiding moet dubbel gefelst worden!


Of maak je gewoon altijd ongeacht het soort wartel een holletje in de doe-het-zelf variant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 22:06 #120691 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Dank voor het compliment,

Waar heb je een bolletje nodig? Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik dat ooit gezien heb.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2012 23:24 #120692 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Dat heb ik een keer nodig gehad voor mijn 1800ES, maar ik realiseer me nu dat daar instelbare rembekrachtigers op zaten en dat is natuurlijk niet standaard. Met dank aan de catalogus van Stahlwille vond ik nog een aantal fels types:


Waarbij dat Felsapparaat 165N wel erg mooi is natuurlijk, maar voor hobby gebruik met 360 euro een beetje too much.

Maar goed, uiteindelijk storm in een glas water, ik dacht veel te moeilijk.
Ik maakte altijd al dubbele flensen, dat is standaard op de Amazon en de metrische set van Midlock voldoet prima.
Dank voor de reacties en Teun in het bijzonder.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-01-2013 10:16 #122591 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Zit te kijken naar hydrologische rem, en heb inmiddels als voor 150 euro aan remleidingen laten maken dus een setje zou ook wel iets voor mij zijn. Waar is de keuze op gevallen uiteindelijk? die midlock ziet er goed uit met de gedore snijder

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2013 10:36 #122592 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
Snijder had ik al, dus ik heb een Midlock rem felsapparaat (type 7204 metrisch) en een Midlock Remleidingbuigtang (nummer 12889) gekocht.
Zie ook Gedore 1578 gereedschapswagen en Midlock gereedschap
Was erg scherp geprijsd bij Autocompleet, zeker na clubkorting. Je kunt mij mailen voor de club kortingscode.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2013 14:29 #122599 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Remleiding fels set aanschaffen, inch of metrisch?
He Lars, clubkorting? had ik moeten weten..., maar idd, een midlock set, metrisch voldoet bij mij ook al jaren perfect. met een goedkopere set kreeg ik geen mooi resultaat. (bleef lekken langs de buitenzijde)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.