APK-eisen voor 1967

Lees meer
28-01-2012 10:27 #110174 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic APK-eisen voor 1967
Deze aparte regels voor auto"s ouder dan 1967 waren mij niet bekend.
Onze amazon is voor de apk de laatste 10 jaar ook zeker niet volgens deze regels gekeurd.
Dat betekend dat ook ik waarschijnlijk onterecht met apk afkeur te maken heb gehad.
Voordeel is wel dat in de praktijk alles is gedaan om de auto zo goed mogelijk te laten remmen.
De vraag is of je tevreden bent met een auto die maar net aan de regels voldoet.
Als alles is gecontroleerd en het is gewoon goed is het klaar, meer kun je niet doen.
Kan het beter, doe dat dan, het ziijn wel je remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2012 11:21 #110175 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic APK-eisen voor 1967
Gezien de genoemde meetwaarden is hier een platentestbank gebruikt.Hier kunnen wel wat afwijkingen zijn bij herhaald testen.

Blijven de gemeten waarden na herhaald meten binnen de 30%,dan zou ik een herkeuring door de rdw aanvragen.De rdw man komt dan ter plaatse,maar je moet wel eerst een bedrag (ik dacht 100 euro) betalen.Als je in het gelijk wordt gesteld krijg je je geld terug.

Wees echter wel zeker van zaak ,want anders ben je je geld kwijt.

Ik ga naar een onafhankelijk station ( dit voert geen reparaties uit) met een rollenbank.Het kan ook veel schelen of je de remmen al dan niet goed heet hebt geremd.Bij een behoorlijk verschil, is het -zoals anderen al schreven- toch van groot belang de remmen open te maken en te controleren.Ik heb al enkele malen moeten constateren, dat na goedkeuring op de remmenbank met zon 20 a 25 % verschil er toch na demontage sprake was van een lekke wielremcilinder.Daar wil je toch niet mee rondrijden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2012 13:20 #110179 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic APK-eisen voor 1967
Bedankt voor alle reacties. Natuurlijk moeten de remmen goed zijn. Dus als ik dit weekend tijd heb, zal ik ze even open maken.
Het ging er mij om dat er remkrachtverschil mag zijn. De remmen zijn geheel vernieuwd in 2005 en sinds die tijd is er niet veel maar wel regelmatig mee gereden. Versleten of lekkages zullen het niet zijn.
Ik laat weten wat het openmaken oplevert. En anders inderdaad RDW-herkeuring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2012 18:16 #110589 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic APK-eisen voor 1967
Afgelopen vrijdag is de Amazon goedgekeurd. Niets aan de remmen gedaan. Volgens de keurmeester was het nu goed. Nieuw lampje in de kentekenverlichting gedaan omdat er een wat zwart was. Richtingaanwijzer naar links werd zwakker als het licht aan was. Samen opgelost, hoewel hier nog verbetering mogelijk is. Ruitenwissers nu goed, niets aan gedaan. Koplampen niet gesteld, nu goed. Kortom, lampje vervangen en contacten schoongemaakt en goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2012 19:40 #110593 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic APK-eisen voor 1967
Foutje in mijn vorige post. Niet de Amazon maar de 544 is gisteren goedgekeurd. En weer voor twee jaar. Geeft tijd om aandachtpuntjes na te lopen. Toch maar met de remmen beginnen, die zijn nooit goed genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.