- Berichten: 18
Remsysteem reviseren
- Jordie van Rhee
- Offline
- Nieuw lid
Ik kan een Volvo amazone 13134 uit ''61 kopen, maar deze geeft aan dat het remsysteem niet werkt en gereviseerd moet worden, heeft iemand een idee wat mij dit in het slechste geval zou gaan kosten?
Ik ben mij aan het orienteren op de aankoop van een amazone, maar weet dus nog niet heel veel van de auto, zeker niet over het remsysteem... Zijn hier misschien mensen die mij kunnen vertellen of dit toevallig een kwaaltje is en verhelpbaar is ofzo?
Een paar tips zouden mij verder kunnen helpen! Bedankt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Dit remt stukken beter en kan je goed mee in het dagelijks verkeer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jordie van Rhee
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
En is dit qua werk zelf goed te doen of komt er behoorlijk wat technische kwaliteit bij kijken?
Als laatste ben ik benieuwd naar het nummer, gezien deze zegt een 13134 te hebben,
maar het is een 2 deurs van 02-1961 wat naar mijn informatie niet kan.
Wat wel zou kunnen is dat dit een invoer is (bij rdw invoer in 2000) maar dan is dit toch geen 13134?
Ook de grille is vanaf 1965 type, wat natuurlijk aangepast kan zijn.
Wat ik weet is dat de 13134 vanaf 10/61 gemaakt zijn, dus moet dit wat anders zijn toch of mis ik dan wat?
Ik vraag mij dit af, gezien ik graag wat goeds koop en ik mijn vraagtekens zet bij de info zoals hierboven vermeld.
Bedankt nogmaals!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Als die auto van 02-1961 is, dan is het zelfs een modeljaar 1962 exemplaar.
Meer info op www.volvoamazonpictures.se/typei ... ation.html
Heb je een foto van de auto in kwestie?
Zoals je schrijft kan er bij de RDW ook veel mis zijn gegaan (en gelet op wat voor dingen je soms ziet bij typenummers: "dat ging in het verleden vaak mis".
Uiteraard moet een auto wel kloppen qua chassisnummer en niet omgekat zijn, maar aangenomen dat dat wel goed zit, zou ik verder vooral kijken naar hoe de auto verder is.
Welk werk denk je zelf te kunnen?
Over het algemeen is techniek (remmen, motor, etc) makkelijker en goedkoper zelf te doen dan lassen, strakmaken en spuiten.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 271
Over technische kennis: Het is allemaal goed te doen, maar je moet wel nauwkeurig en schoon werken. Kijk goed hoe alles zit, maak foto's als je je onzeker voelt. Lees op het forum ervaringen en valkuilen van anderen. Neem de tijd. En gebruik je boerenverstand.
Succes, Sven
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jordie van Rhee
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ik ben me voorlopig alleen aan het orienteren, of mijn "totall loss" oldtimer opknappen en verkopen of dit geld gebruiken voor de directe aankoop van een amazon. Die Amazon moet dan wel zo goed als rijklaar zijn zodat ik deze rustig kan opknappen, gezien er een kind op komst is en het spaargeld dus "even niet over" is voor oldtimer projecten!
Dit is de afweging die ik moet maken en gelukkig heb ik daar in elk geval een maand of 5 a 6 voor.
Ik wil graag nu of in de toekomst zo een volvo en wil me dus toch hierin verdiepen!
Deze remmen vernieuwen kan ik dus als kostenpost tot 1000 euro rekenen, dank daarvoor!
Verder zullen jullie me hier dus nog wel vaker vragen zien stellen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 538
Iedereen begint gelijk over het upgraden van je remsysteem en weet ik het allemaal, maar je vraag was eigenlijk: wat kost het om mijn huidige systeem goed werkend te krijgen. En je schatting van 1000 euro is waarschijnlijk veel te veel!
Ik vermoed dat je met het vervangen van 4 remcilinders en het eventueel vervangen/reviseren van hoofdremcilinder al 4 goed werkende remmen hebt. Nieuwe vloeistof, wellicht wat sneuvelende remleidingen, voor pak 'm beet 200 euro kan je al een heel eind komen. Nieuwe remschoenen erbij wordt iets duurder, maar ik denk dat je voor deze orde een prima APK-waardig remsysteem kan hebben. Het upgraden zou voor mij van latere zorg zijn.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 133
De slechts remmende auto die ik ooit gehad heb is een 1964 amazone met schijfremmen voor en geen rembekrachtiger.
Dus zoals genoemd, upgraden kan altijd nog!
Success Leo
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jordie van Rhee
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De 1000 euro is ook ruim genomen, maar voor mij wel belangrijk dat ik weet wat de kosten kunnen zijn gezien het bij mij gaat over al dan niet de aankoop van die auto. Qua rekenen met de financien is het dus handig te weten waarvoor ik de auto zeker klaar heb, desalniettemin snap ik dat het ook nog hard kan meevallen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.