vacuum voor rembekrachtiger.

Lees meer
10-08-2011 15:10 #105279 door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Heb nu iemand ingeschakeld die heel wat verstand heeft van de remmerij en veel ervaring heeft met oldtimers, en ik kan bij de garage op de rembank de remmen laten controleren.

Mocht alles toch niet in orde zijn dan gaat de orginele hoofdremcilinder er weer op met een enkel systeem. Al vraag ik me dan wel af of dat wel zo veilig is... als er iets lek is kan je het al vergeten. op de handrem na natuurlijk.

We gaan het zien.
Groeten Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2011 01:01 #105294 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Je hoort ons ook niet zeggen dat een upgrade naar de dubbele triangel, van de B20, geen goed idee is.
Let wel dan heb je voor schijven en achter trommels en is een beproefd systeem.
Laat eerst het vacuum van de bekrachtiger checken, dat hij mooi zwart is zegt niks, ide voor je hoofdremcylinder, ev revisie setje voor de hoofdremcylinder heb je voor een paar tientjes bij het VOD.

Mocht je wat nodig hebben ik ben een '70 er 144 B20 aan het slopen en die heeft nieuwe leidingen en hoofdremcylinder.
Je kan het hele systeem overnemen.
Heren specialisten kunje dit voor de Amazon gebruiken, dacht het wel met wat buigen hier en daar. Ik kan nieuwe schoentjes aan de leidingen persen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2011 12:50 #105312 door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Het remsysteem is weer compleet gemonteerd met het oude rempotje en een enkel systeem, echter wel met nieuwe cilinders achter, nieuwe leidingen/slangen en wartels. Nu nog alles ontluchten en testen.

Vaak is bij mij het probleem inderdaad mijn enthousiasme en dat icm met mijn leeftijd van 23 geeft wel eens wat te snelle beslissingen welke niet geheel overdacht zijn.

Echter, ik bewaar de bekrachtiger en de dubbele hoofdremcilinder wel voor een later stadium.. Want ik vrees dat het amazon virus nog een tijdje blijft heersen bij mij. De overige onderdelen zullen ooit wel eens komen aanwaaien of ik moet er op stuitten net als op bovenstaande.

Wel weer een ervaring rijker met dubbele kraagjes felsen wat af en toe wel eens tot mislukking leidde.

(nu alleen niet dat gat in mn spruitstuk weer af te blinden)

Nu weer sleutelen. Groeten Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.