vacuum voor rembekrachtiger.

Lees meer
02-08-2011 23:27 #105093 door Martin Huigh (GAST)
vacuum voor rembekrachtiger. is gemaakt door Martin Huigh (GAST)
Nu wil ik graag een rembekrachtiger monteren. Alleen heb ik daar een vacuum voor nodig. kan ik dan van dezelfde aansluiting met een spiltsing (zenith carb) pakken dat nu voor mijn vacuum vervroeging dient.

Of moet ik een tule maken op het inlaatspruitstuk ( bij het cirkeltje)
En kan iemand mij vertellen welke rembekrachtiger dit is? ivm revisie set of rubbers.






MVG Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
03-08-2011 00:11 #105094 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic vacuum voor rembekrachtiger.
je moet die vacuüm gebruiken. mag nooit gesplitst worden.
de rembekrachtiging is voor een gescheiden remsysteem. dit zat op de amazone van 69 en volvo 140 maar dat laatste weet ik niet zeker.
cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2011 08:03 #105095 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic vacuum voor rembekrachtiger.
het vacuum voor de rembekrachtiger moet vanaf het spruitstuk komen (cirkeltje).
de rembekrachtiger is voor een late amazon met dubbel gescheiden remsysteem , aan de zenith te zien is uw auto een oudere dus ook met enkelvoudig remsysteem.
u heeft dus de verkeerde rembekrachtiger of u moet het hele remsysteem gaan aanpassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2011 09:10 #105096 door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Okee, dus ik moet een tule gaan maken op dat spruitstuk.

Bekrachtiger heb ik van een sloop-amazon in de buurt. Daarvan heb ik ook die hoofd remcilinder die er naast lag vandaan, dus ik ga inderdaad heel het rem systeem aanpakken. Het wordt een eigen verzinsel met voor en achter gescheiden, met een begrenzer voor de achterremmen.

Mijn auto is inderdaad een 1965-er, met enkel systeem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2011 10:34 #105099 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Kon je de begrenzers er niet bij krijgen.
Eigen verzinsel met remmen klinkt mij niet goed in de oren, of heb je heel veel ervaring met aanpassen van remsystemen ?
Ik zou bij een B20 Amazon de remdruk meten in de verschillende compartimenten, je kunt verstelbare remdrukvertragers kopen en op dezelfde waardes afstellen.
Als je de CD hebt met alle Green Manuals, kun je zo zien hoe hoog de druk in de verschillende delen van de dubbele triangel bij de B20 Amazon moet zijn. staat een kleuren diagram in

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2011 12:32 #105102 door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Ervaring neen..
maar mijn idee was de volgende tekening in een andere post op dit forum:
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=142...695&start=10#p104907

En dan IPV het verdeelblokje met 6 aansluiting diegene gebruiken die nu gemonteerd zit met 4 aansluitingen.

Zou dit dan veel problemen geven?
Groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
03-08-2011 21:02 #105115 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic vacuum voor rembekrachtiger.
ik snap niet dat je gaat zitten klooien met de remmenrij. dat vraagt om problemen. ga in godsnaam dit niet doen als je niet weet waar je mee bezig bent. hoop je niet tegen te komen als er eens een noodstop gemaakt moet worden. mijn auto is me daar te dierbaar voor.

cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2011 21:31 #105118 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Ik kan nu eenmaal niet laten het voor de zoveelste keer te zeggen: laat alleen mensen aan remmen werken ,die weten waar ze mee bezig zijn en gebruik nimmer tweedehands remonderdelen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2011 08:33 #105143 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Het enthousiasme is geweldig, maar ook ik zeg: maak het exact zoals het op de latere auto's zit of blijf eraf! Het is absoluut vragen om moeilijkheden!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2011 10:35 #105146 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Als je het door Volvo voor- en achtergescheiden systeem van het 1968er VS-export model vergelijkt met de versie ervoor en erna (inclusief de waardes van de remdrukbegrenzers) zie je al hoeveel ze hebben veranderd. Als dit niet nodig was geweest hadden ze het niet gedaan. Deze onderdelen als goede complete set vinden zal erg moeilijk worden, dus beter een van de versies die bij ons verkocht werden inbouwen. Met veel kennis en uitproberen zou het wel eens kunnen lukken zelf iets te combineren, maar de kans op blokkerende achterwielen voordat de voorwielen echt meedoen is erg groot (ik weet van iemand die dit als resultaat had). Graag niet teveel experimenten met remmen als je op de openbare weg komt. Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.