- Berichten: 14
vacuum voor rembekrachtiger.
- Martin Huigh (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 23:27 #105093
door Martin Huigh (GAST)
vacuum voor rembekrachtiger. is gemaakt door Martin Huigh (GAST)
Nu wil ik graag een rembekrachtiger monteren. Alleen heb ik daar een vacuum voor nodig. kan ik dan van dezelfde aansluiting met een spiltsing (zenith carb) pakken dat nu voor mijn vacuum vervroeging dient.
Of moet ik een tule maken op het inlaatspruitstuk ( bij het cirkeltje)
En kan iemand mij vertellen welke rembekrachtiger dit is? ivm revisie set of rubbers.
MVG Martin
Of moet ik een tule maken op het inlaatspruitstuk ( bij het cirkeltje)
En kan iemand mij vertellen welke rembekrachtiger dit is? ivm revisie set of rubbers.
MVG Martin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
- Berichten: 267
03-08-2011 00:11 #105094
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic vacuum voor rembekrachtiger.
je moet die vacuüm gebruiken. mag nooit gesplitst worden.
de rembekrachtiging is voor een gescheiden remsysteem. dit zat op de amazone van 69 en volvo 140 maar dat laatste weet ik niet zeker.
cees
de rembekrachtiging is voor een gescheiden remsysteem. dit zat op de amazone van 69 en volvo 140 maar dat laatste weet ik niet zeker.
cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
03-08-2011 08:03 #105095
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic vacuum voor rembekrachtiger.
het vacuum voor de rembekrachtiger moet vanaf het spruitstuk komen (cirkeltje).
de rembekrachtiger is voor een late amazon met dubbel gescheiden remsysteem , aan de zenith te zien is uw auto een oudere dus ook met enkelvoudig remsysteem.
u heeft dus de verkeerde rembekrachtiger of u moet het hele remsysteem gaan aanpassen.
de rembekrachtiger is voor een late amazon met dubbel gescheiden remsysteem , aan de zenith te zien is uw auto een oudere dus ook met enkelvoudig remsysteem.
u heeft dus de verkeerde rembekrachtiger of u moet het hele remsysteem gaan aanpassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Huigh (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 14
03-08-2011 09:10 #105096
door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Okee, dus ik moet een tule gaan maken op dat spruitstuk.
Bekrachtiger heb ik van een sloop-amazon in de buurt. Daarvan heb ik ook die hoofd remcilinder die er naast lag vandaan, dus ik ga inderdaad heel het rem systeem aanpakken. Het wordt een eigen verzinsel met voor en achter gescheiden, met een begrenzer voor de achterremmen.
Mijn auto is inderdaad een 1965-er, met enkel systeem.
Bekrachtiger heb ik van een sloop-amazon in de buurt. Daarvan heb ik ook die hoofd remcilinder die er naast lag vandaan, dus ik ga inderdaad heel het rem systeem aanpakken. Het wordt een eigen verzinsel met voor en achter gescheiden, met een begrenzer voor de achterremmen.
Mijn auto is inderdaad een 1965-er, met enkel systeem.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03-08-2011 10:34 #105099
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Kon je de begrenzers er niet bij krijgen.
Eigen verzinsel met remmen klinkt mij niet goed in de oren, of heb je heel veel ervaring met aanpassen van remsystemen ?
Ik zou bij een B20 Amazon de remdruk meten in de verschillende compartimenten, je kunt verstelbare remdrukvertragers kopen en op dezelfde waardes afstellen.
Als je de CD hebt met alle Green Manuals, kun je zo zien hoe hoog de druk in de verschillende delen van de dubbele triangel bij de B20 Amazon moet zijn. staat een kleuren diagram in
Eigen verzinsel met remmen klinkt mij niet goed in de oren, of heb je heel veel ervaring met aanpassen van remsystemen ?
Ik zou bij een B20 Amazon de remdruk meten in de verschillende compartimenten, je kunt verstelbare remdrukvertragers kopen en op dezelfde waardes afstellen.
Als je de CD hebt met alle Green Manuals, kun je zo zien hoe hoog de druk in de verschillende delen van de dubbele triangel bij de B20 Amazon moet zijn. staat een kleuren diagram in
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Martin Huigh (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 14
03-08-2011 12:32 #105102
door Martin Huigh (GAST)
Beantwoord door Martin Huigh (GAST) in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Ervaring neen..
maar mijn idee was de volgende tekening in een andere post op dit forum:
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=142...695&start=10#p104907
En dan IPV het verdeelblokje met 6 aansluiting diegene gebruiken die nu gemonteerd zit met 4 aansluitingen.
Zou dit dan veel problemen geven?
Groeten
maar mijn idee was de volgende tekening in een andere post op dit forum:
www.volvokv.nl/forum/viewtopic.php?f=142...695&start=10#p104907
En dan IPV het verdeelblokje met 6 aansluiting diegene gebruiken die nu gemonteerd zit met 4 aansluitingen.
Zou dit dan veel problemen geven?
Groeten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
- Berichten: 267
03-08-2011 21:02 #105115
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic vacuum voor rembekrachtiger.
ik snap niet dat je gaat zitten klooien met de remmenrij. dat vraagt om problemen. ga in godsnaam dit niet doen als je niet weet waar je mee bezig bent. hoop je niet tegen te komen als er eens een noodstop gemaakt moet worden. mijn auto is me daar te dierbaar voor.
cees
cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1914
03-08-2011 21:31 #105118
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Ik kan nu eenmaal niet laten het voor de zoveelste keer te zeggen: laat alleen mensen aan remmen werken ,die weten waar ze mee bezig zijn en gebruik nimmer tweedehands remonderdelen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-08-2011 08:33 #105143
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Het enthousiasme is geweldig, maar ook ik zeg: maak het exact zoals het op de latere auto's zit of blijf eraf! Het is absoluut vragen om moeilijkheden!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2126
05-08-2011 10:35 #105146
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic vacuum voor rembekrachtiger.
Als je het door Volvo voor- en achtergescheiden systeem van het 1968er VS-export model vergelijkt met de versie ervoor en erna (inclusief de waardes van de remdrukbegrenzers) zie je al hoeveel ze hebben veranderd. Als dit niet nodig was geweest hadden ze het niet gedaan. Deze onderdelen als goede complete set vinden zal erg moeilijk worden, dus beter een van de versies die bij ons verkocht werden inbouwen. Met veel kennis en uitproberen zou het wel eens kunnen lukken zelf iets te combineren, maar de kans op blokkerende achterwielen voordat de voorwielen echt meedoen is erg groot (ik weet van iemand die dit als resultaat had). Graag niet teveel experimenten met remmen als je op de openbare weg komt. Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.