slecht remmen: rembekrachtiger?
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
wat kost een nwe? en hoe weet ik welke ik moet hebben?
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De lockheed bekrachtigers zijn al een stuk betrouwbaarder. Moet je nog goed kijken wat je koopt, maar gaat een stuk vaker goed. Sowieso raadzaam om eerst even goed te testen.
Een nieuwe bekrachtiger kost toch al snel 250 euro ( linkje webshop artikel Nordicar ) en dan komt daar nog een steun bij als je die niet al hebt.
Volgens mij past deze ook ORIGINAL, GENUINE LOCKHEED LE72696 BRAKE SERVO KIT voor GBP 143,50
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Heb je al onder je auto gekeken of er remdrukvertragers onder zitten?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
dit is een PBR uit Australie.. vlgs de verkoper. is dat wat?
Op zich een prima bekrachtiger. Werd veel gebruikt in de P1800.
Helpt iets minder hard drukken dan een Lockheed volgens mij.
Zeker als je geen ervaring met remmen hebt ben ikhet met vorige schrijver eens dat je voorzichtig moet zijn.
Op zich is het prima mogelijk het systeem te 'updaten' naar de B20 zeg maar Lockheed' versie.
Veel problemen met bekrachtigers verraden zich door sponzig remmen en later remolie verlieswat niet als lekkage zichtbaar is.
We hebben met het P1800 register in april een remmendag gehad, 2 jaarlijks remolie vervangen en dikte blokken/schoenen, alsmede de conditie van de rubber remslangen/leidingen controleren is geen overbodige luxe.
Als je in Oost NL woont, mag je langskomen, kijk maar eens op www.sbkarnhem.nl
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Met die beugel maak je hem aan je binnenscherm of aan de oude steun.
Erik heeft ook een PBR in z'n Amazon. Wellicht kan hij wat foto's posten, dan kun je die beugel eventueel namaken.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Er hoort nog een beugel/steun bij. Die staat er niet bij op de foto van die op Marktplaats.
Met die beugel maak je hem aan je binnenscherm of aan de oude steun.
Erik heeft ook een PBR in z'n Amazon. Wellicht kan hij wat foto's posten, dan kun je die beugel eventueel namaken.
Heb ik dat?

De beugeltjes maken is simpel zelf te doen. Meer dan twee ijzeren stripjes, een bankschroef en een boormachine heb je niet nodig:
De voorste steun is duidelijk te zien, de achterste wat minder duidelijk maar de constructie is hetzelfde.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.