lampje brakefailure blijft branden

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 08:45 #103487 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic lampje brakefailure blijft branden
In de documentatie kan je alles vinden wat je nodig hebt. Alleen ff lid worden.
De remdruk-schakelaar zit aangesloten op zes remleidingen. En een elektradraadje. Onder of bij de rembekrachtiger. Onder de motorkap dus.

succes

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 13:24 #103499 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic lampje brakefailure blijft branden
Lid worden? Ik ben reeds lid van het forum toch? Maar dank voor de informatie. Ik ga er mee aan de slag ;)

groeten van mij en mijn volvo ('s)

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 13:38 #103500 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic lampje brakefailure blijft branden
Yep, maar nu kun je alleen deelnemen aan het forum, onder "documentatie" hierboven staan zo'n beetje alle werkplaatsboeken + onderdeelboeken, vele brochures, technische gegevens, artikelen uit vervlogen tijden, etc. etc.

Verder biedt deze club nog veel meer: een héél mooi clubblad (zie heirboven onder Volvo Klassieker Magazine", toegang tot de club-ondelenshop ( önderdelenshop") bijeenkomsten, zowel landelijk als regionaal, bedrijfsbezoeken, diverse rondritten, kampeerweekenden etc. etc...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 22:01 #103509 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic lampje brakefailure blijft branden
Bij de 240 zou de plunjer die het drukverschil meet vanzelf terug moeten gaan. Als het lichtje constant brandt, is er iets mis met de remdruk (hoeft niet veel te zijn) én met het waarschuwingssysteem.
Service Manual TP11405 gaat over Brakes, staat op k-jet.org dacht ik. Het verdeel- en waarschuwblokje hangt bij de 240 wat verder weg, onder de chassisbalk, naast het voorwiel.

De schakelaar meet verschil tussen 'onder' en 'boven' circuit, dus je gaat weinig merken dat de auto naar één kant gaat trekken bv. Hooguit zou 1 achterwiel iets eerder kunnen blokkeren.

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-06-2011 23:29 #103511 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic lampje brakefailure blijft branden
Hij is wel net gekeurd en eigenlijk remt die spnozig. Ook moet ik het rempedaal diep intrappen. dus de kans dat de remmen niet goed zijn is er wel. alleen vreemd dat die dan goedgekeurd wordt

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2011 14:40 #103521 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic lampje brakefailure blijft branden
Toch mooi, zo'n systeem dat aangeeft dat je remmen niet OK zijn. Eerst het probleem oplossen dus. Vloeistof vervangen is een eerste stap. Blijven er ook remmen hangen? Dan moet je naar de remslangen kijken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2011 16:14 #103522 door Tom Steverink
Tsja, dat had ik nou niet bedacht hoor, dat je zo'n vraag stelt terwijl je remmen niet goed zijn! Waar zou dat lampje voor zijn?
Misschien moet ik bij mijn antwoorden nog verder terug in de theorie?
(En bij de 240 hoef je dus kennelijk niet te remmen om de schakelaar weer goed te zetten: weer wat geleerd!)

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2011 18:40 #103526 door luuk verburgh (GAST)
Beste Tom bedankt. Ik weet niet of mijn remmen niet goed zijn. Ik vind hem wat sponzig remmen, maar op de APK was dat geen punt. Hij brandde toen ook niet. HIj remt nog steeds hetzelfde alleen nu brandt het lampje. :shock:

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2011 19:40 #103527 door Tom Steverink
Ik zocht de schuld bij mezelf hoor, niet bij jou, je had aangegeven niet technisch te zijn!
Sorry als dat niet overkwam?
Ik zou tóch de remmen (laten-) nakijken, bij een klein verschil blijft het lampje al branden..en APK zegt me niet zoveel, ik heb al meerdere auto's gezien met een APK waarvan ik zeker wist dat ze levensgevaarlijk zijn.

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2011 16:47 #103753 door luuk verburgh (GAST)
remmen laten nakijken en alles is goed, dus gewoon een electronische storing . 2e probleempje opgelost. :D

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD