- Berichten: 4
rem problemen bij hogere snelheid
- Robert van Werkhoven
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Werkhoven
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Werkhoven
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
kan het ook wat met de rembekrachtiger te maken hebben ondanks dat deze bij lage snelheid goed aanvoeld?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Bij een automaat blijf je bij het stoplicht vaak op de rem staan.
Hierdoor kan de warmte dan niet goed weg, met als gevolg dat de schijven krom worden.
Dit had nog een andere oorzaak kunnen zijn van kromme schijven.
Als de auto lang stil heeft gestaan, zou ik sowieso de remslangen vervangen.
Deze kunnen naar binnen toe opzwellen, waardoor de remvloeistof niet meer goed terug stroomt.
Ook hierdoor kunnen de blokken dan niet meer goed en snel genoeg terug met als gevolg dat ze blijven aanlopen.
Rembekrachtiger zou ik niet snel verdenken, die doet het meestal wel of niet.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1298
Ik ben eens een vulplaat kwijtgeraakt die tussen het subframe en chassis zit. Dit gaf ook een klapperend geluid bij het remmen op hoge snelheid (torsiekrachten worden dan erg groot).
Problemen met de remschijf voel je ook bij lage snelheid.
Han
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Brugman
-
- Premium lid
-
- Berichten: 83
Ikzelf heb een lockheed rembekrachtiger. Als die geen vacuüm heeft stroomt de remolie gewoon door een kanaaltje in 't midden en remt het gewoon, alsof er geen bekrachtiger is. Hoe dit bij andere bekrachtigers zit weet ik niet. Maar bij dat type zou je dus de vacuümslang vanaf 't spruitstuk af kunnen sluiten en kijken hoe 't dan remt om te bepalen of 't aan de bekrachtiger ligt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2145
"J.A.C. Misdom" schreef:
Heren, denk ook eens aan de wielophanging!
Ik ben eens een vulplaat kwijtgeraakt die tussen het subframe en chassis zit. Dit gaf ook een klapperend geluid bij het remmen op hoge snelheid (torsiekrachten worden dan erg groot).
Problemen met de remschijf voel je ook bij lage snelheid.
Han
Ben ik met Han eens!!
Heb met een net gekochte amazon het zelfde probleem geconstateerd. De auto trok naar rechts. Wat het was: Bouten van de bovenste wishbone zaten niet goed vast!! Levensgevaarlijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.