- Berichten: 21
Schijfremmen voor op 544
- Michiel Scheijen (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik ben aan het onderzoeken wat ik allemaal nodig heb om mijn 544 te voorzien van schijfremmen voor ipv de huidige trommelremmen. Kan iemand mij vertellen wat de juiste stappen zijn om dit te realiseren?
Bij Tinustechniek kwam ik al adapterplaten tegen voor remschijven, wat is hier het voordeel van?
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.
Groeten Michiel
don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
www.pv-klubben.org/PV-Entusiaste ... _discs.htm
even wat verder zoeken in dit forum levert ook wel wat bruikbaars op
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
www.veterancar.nl/schijfremmen.html
Het voordeel van de adapterplaten van Tinustechniek is dat het zo plug and play wordt.
Die passen zo op je fusees en je kunt er meteen klauwen aan schroeven.
Dit is een alternatief voor het hergebruiken en passend maken van een ankerplaat van een Amazon.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 133
Nordicar (en misschien ook anderen) biedt een complete kit aan.
Ik denk dat het aan te raden is om ook een rembekrachtiger en misschien een remdrukbegrenzer toe te voegen.
De slechts remmende Volvo die ik ooit had was een Amazon met schijfremmen voor en geen rembekrachtiger!
success!
Groeten
Leo
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 898
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stefan van der Kampen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
hiervoor zijn de klauwplaten nodig die Tinustechniek in zijn winkel heeft.
Persoonlijk vind ik het niet hoeven verplaatsen ( en dus onder een hoek zetten) van de schokbreker het grootste plus punt.
verder is het echt plug en play, geen remleidingen aanpassen e.d.
Ik rijd er zelf mee en ben zeer tevreden.
Een rembekrachtiger is fijn misschien maar ik mis het niet, je moet inderdaad wat harder duwen.
als je net uit een nieuwe V60 komt is het natuurlijk net of je tegen een masieve blok staal moet stampen, maar nogmaals ik rijd zelf stad en land af met een vlotte rijstijl en ben zeer tevreden.
Groeten Stefan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stefan van der Kampen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Ik heb de aangepaste Amazon ankerplaat. Met de adapters komen de remklauwen hoger te staan, of ze dan de schokdempers niet meer raken, schijnt zo te zijn maar heb ik nog niet gezien (iemand een foto?).
Wanneer je de remmen bekrachtigd, moet er een rem druk begrenzer op de achterwielen anders gaan deze bij harder remmen blokkeren voordat de gewenste remkracht bereikt is.
Ik heb om dit op te lossen in plaats van een begrenzer achteraan, enkel de voorwielen bekrachtigd. Dat duwt de remkracht verdeling ook al een heel eind de goede kant op, maar met een begrenzer kan je natuurlijk de verdeling voor / achter traploos instellen en zo perfect op elkaar afstemmen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stefan van der Kampen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 8
Ik heb wel A kwaliteit remblokken e.d. gebruikt, misschien dat daar het verschil zit, ik wil nl nooit meer terug naar trommels.
en de bekrachtiger is alleen maar luxe in mijn ogen. De auto remt echt niet harder, je hoeft alleen niet zo te trappen maar ik ben echt geen sportman en heb er geen enkel probleem mee.
Vriendelijke groet, Stefan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2049
Zoals al geschreven werd zijn trommelremmen zelfbekrachtigend (en indien ze goed zijn soms met sterkere remvertraging als schijfremmen met bekrachtiger). Trouwens beter geen rembekrachtiger bij trommelremmen voren gebruiken, de druk kan te hoog voor de trommels worden.
De variant met voren schijfremmen met bekrachtiger in de remleiding en achter trommelremmen niet bekrachtigt is trouwens door volvo origineel voor 1968 VS-export gebouwd als eenvoudig gescheiden systeem (de originele bijbehorende hoofdremcylinder vinden zal echter moelijk worden, door ombouw normale van gescheiden systeem te gebruiken).
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.