carterontluchting en rembekrachtiger

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2003 22:18 #64132 door
Beantwoord door in topic carterontluchting en rembekrachtiger
www.intelab.com/swem/pcv_diagrams.htmDe aansluitschema`s, getekend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Maickel van Rossum
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-11-2011 20:05 #107613 door Maickel van Rossum
Beantwoord door Maickel van Rossum in topic carterontluchting en rembekrachtiger
Hallo,

Ik ben nu met mijn carterventilatie bezig en moet het allemaal correct gaan aansluiten aangezien het niet goed zat. (van vuldop naar PCV, dus helemaal geen ontluchting)

Nu las ik al welke slang waar heen moet, maar even op een rij:

* vuldop naar luchtfilter
* PCV naar inlaatspruitstuk

Maar nu heb ik in een andere post gelezen dat je rembekrachtiger aangesloten moet worden op de voorste aansluiting op je spruitstuk en de PCV op de middelste. (zie foto, bij mij zit nu de bekrachtiger op de middelste aansluiting)
Moet dit inderdaad of maakt het niet uit? Volgens mij is de aansluiting voorop het inlaatspruitstuk beduidend smaller in diameter en dus beter geschikt als ik dit lees voor de PCV. (kan me ook vergissen in die diameter van de aansluitingen op het spruitstuk, pin me er niet op vast... :D )

Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"
Bijlagen:

• Maickel van Rossum
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
06-11-2011 20:08 #107614 door Maickel van Rossum
Beantwoord door Maickel van Rossum in topic carterontluchting en rembekrachtiger

"Volvo KV" schreef:
Ventilatie van je carterhuis is belangrijk, bij het open systeem dien je een ventilerende olievuldop te hebben, zodat de trekkende rijwind iets heeft om aan te zuigen via het pijpje aan de zijkant en zodoende (beperkt) te ventileren. De gesloten versie middels aansluiting van de PCV op het inlaatspruitstuk heeft bij mij een binnendiameter van ca 3,5 mm, meer verstoort inderdaad je carburateurs, om het geheel beter afgeregeld te krijgen heb ik er een PCV valve = een soort gasregelklep. (Een Triumph item) tussen gemonteerd. Monteren hiervan heeft verrassend veel effect op met name het acceleratievermogen. Bij dubbele caburateurs zeker aan te raden. Lees eens : www.hastingsfilter.com/engineeri ... 94-2r.html

Ik heb ook eens gelezen dat er een terugslagklep in kan, ook te koop bij bijvoorbeeld Nordicar. Is dit hetzelfde wat je bedoeld? Die links doen bij mij niks namelijk..

Groeten,
Maickel van Rossum
Amazon Combi 122s [1967] "Flip"

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD