ontluchtingsnippel

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2005 19:36 #72931 door
Beantwoord door in topic ontluchtingsnippel
inspuiten met kruipolie, week wachten, weer inspuiten, voorzichtig proberen met sleuteltje te draaien,links en rechtsom, op een gegeven moment krijg je hem wel los,met een lasbrandertje is de laatste optie,je loopt wel kans dat je de remcupjes verbrand, maar niet geschoten is altijd mis,succes Arie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Terwindt
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-07-2012 22:26 #115752 door Terwindt
Beantwoord door Terwindt in topic ontluchtingsnippel
Bij mij is er helaas ook een nippel afgebroken in mn remklauw.
(gescheide systeem met dunne nippel).
Nu wil ik deze ook gaan proberen uit te boren.wat is de max. Dikte boor die erin kan zonder het draad te beschadigden?
Dan ga ik deze morgen even in Cobalt halen want die zijn altijd wat beter dan de standaar boortjes.

Bedankt

• Marcel Jonges (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-07-2012 08:59 #115756 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic ontluchtingsnippel
Heren,

Indien de nippel afgebroken is dient deze uitgeboord te worden. Gevaar zit echter in een klein hoekje, want als daarmee de schoefdraad aangetast wordt.... Een truc welke regelmatig wordt toegepast is het kanaaltje in de nippel met een dun boortje uitboren en er een torx bitje in slaan. Hierna draai je voorzichtig het restant van de nippel uit de klauw. Gebruik een boortje welke nét de schroefdraad van de klauw niet raakt. Want een te klein torx bitje breekt namelijk zo-wie-zo, dus de grootst mogelijke moet je gebruiken. Deze truc heb ik inmiddels enkele malen succesvol gebruikt. Eén kant tekening: Als de boel écht totaal vast zit breekt je torx bitje en moet je een gehard stalen bitje gaan uitboren. Dat is (&**#$!@#%$&

Succes,
Marcel

Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD