ontluchtingsnippel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 19:49 #53808
door
ontluchtingsnippel is gemaakt door
<p>
De ontluchtingsnippel van een remklauw zit vastgeroest en met veel kracht proberen los te draaien zal hoogstwaarschijnlijk tot gevolg hebben dat het ding afbreekt. Het advies van een garage was: remklauwen vervangen.... <br>
Is deze kostbare remedie echt de enige oplossing om toch de remvloeistof (geheel) te kunnen verversen? Het betreft weliswaar geen Volvo, maar een andere klassieker, echter ik kan mij zo voorstellen dat dit probleem ook bij de V44-leden niet onbekend is. <br>
Tweede vraag is hoe dit probleem kan worden voorkomen. Volgens de genoemde garage door het insmeren van het schroefdraad van de nippel met rempasta. Wat zijn jullie ervaringen?
De ontluchtingsnippel van een remklauw zit vastgeroest en met veel kracht proberen los te draaien zal hoogstwaarschijnlijk tot gevolg hebben dat het ding afbreekt. Het advies van een garage was: remklauwen vervangen.... <br>
Is deze kostbare remedie echt de enige oplossing om toch de remvloeistof (geheel) te kunnen verversen? Het betreft weliswaar geen Volvo, maar een andere klassieker, echter ik kan mij zo voorstellen dat dit probleem ook bij de V44-leden niet onbekend is. <br>
Tweede vraag is hoe dit probleem kan worden voorkomen. Volgens de genoemde garage door het insmeren van het schroefdraad van de nippel met rempasta. Wat zijn jullie ervaringen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 19:58 #72940
door
Beantwoord door in topic ontluchtingsnippel
koperpasta helpt inderdaad, maar daar is het nu telaat voor. Langdurig (zacht tikken met klein hamertje rondom op de nippel wil vaak helpen en een goedpassende ringsleutel en langzaam de druk daarmee opvoeren. Sterkte, het blijft vaak een verzoeking!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 20:03 #72939
door
Ik gebruik al jaren met veel plezier doodgewoon kopervet.
<BR> overigens kost een setje revisieklauwen voor een AMA je zo`n 175 € ex bij het VOD, en op een beurs, zo`n 150 €... Zal voor jouw klassieker wellicht ook zoiets zijn?
<BR>
Relatief lage prijs voor het verschil tussen gezondheid en een rolstoel.
<BR> overigens kost een setje revisieklauwen voor een AMA je zo`n 175 € ex bij het VOD, en op een beurs, zo`n 150 €... Zal voor jouw klassieker wellicht ook zoiets zijn?
<BR>
Relatief lage prijs voor het verschil tussen gezondheid en een rolstoel.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 20:38 #72938
door
De nippel sterk verhitten wil soms ook wel eens helpen. Door de uitzetting wordt de roest als het ware kapot gedrukt en krijgt de nippel wat meer ruimte.
Kijk wel uit dat je de boel niet te veel verhit want daar kunnen de rubber delen in de remklauw niet tegen.
Kijk wel uit dat je de boel niet te veel verhit want daar kunnen de rubber delen in de remklauw niet tegen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 20:49 #72937
door
Daar is trage niek weer!! Als de voorgaande mogelijkheden niet lukken.Remklauw demonteren en de nippel heel nauwkeurig er uit boren.Het lukt me meestal de restanten van de draad van de nippel er dan uit tepeuteren zonder dat de draad van de klauw wordt beschadigd.Geduld hebben en rustig blijven!!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 20:49 #72936
door
In het verleden heb ik wel eens een vast zittende nipple uitgeboord. Voorzichtig, met de juiste dia meter boor de kern er uitboren, en dan de draad restanten er uit peuteren. Nieuwe nipples zijn vast wel te koop. Je bent even bezig, maar spaart wel een de kosten van een remplauw uit. Success!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 20:52 #72935
door
Niek, nu was je wel sneller!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 20:55 #72934
door
Net als Niek en Leo heb ik laatst een afgebroken nippel uitgeboord. Met wat prutsen kwamen de resten er ook uit en bleef de draad van de klauw onbeschadigd. Neem de tijd en gebruik een scherpe boor. Nippels zijn wel te krijgen in alle soorten en maten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 21:07 #72933
door
het scheelde anders maar verrekt weinig!!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2005 22:07 #72932
door
een aantal dagen wd40 proberen misschien?