afslaan bij remmen zonder bekrachtiger
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 11:46 #53578
door
afslaan bij remmen zonder bekrachtiger is gemaakt door
Leuk probleem. Mijn B18A uit de 544 slaat af als ik laag in de toeren rijdt en rem. Ik heb geen rembekrachtiger. Laat ik hem, b.v. voor een verkeerslicht, langzaam uitrijden stationair draaiend, dan slaat hij niet af. Rem ik, dan gebeurt dat wel. De auto loopt zo'n 900 toeren stationair.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 11:48 #74108
door
Beantwoord door in topic afslaan bij remmen zonder bekrachtiger
Jaap, loopt de Kat op LPG? Zo ja, kijk dan eens naar de plaatsing van de verdamper. Als je remt kan het zijn dat bij verkeerde plaatsing het membraan als gevolg van massatraagheid meebeweegt en het mengsel verrijkt. Dan zal de motor afslaan...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 11:52 #74107
door
Voorgaande klopt! Kortom, je membraan moet in de lengte van de auto staan, niet overdwars. Andere mogelijkheid: je remlichtschakelaar. Heb je niet ergens een klein kortsluitinkje lopen? Schakelt je rempedaal naar aarde en doet je remlicht het, als je trapt? Wellicht trap je, via een sluitinkje, je complete elektra naar aarde i.p.v. alleen het lampje...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 16:38 #74106
door
De 544 loopt alleen op benzine en heeft een Zenith, dus geen membraan. De kortsluiting via de remlichtschakeling lijkt me een reële optie, had ik zelf kunnen bedenken. Zo zie je maar, nuttig zo'n forum. Dank.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 19:17 #74105
door
Is het vlotterpeil van de zenith in orde?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 20:46 #74104
door
Vanwaar deze vraag specifiek naar het vlotterpeil Ben ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 21:04 #74103
door
Nou Jaap, aangezien een te hoog of te laag vlotterpeil het mengsel kan verstoren kan dit van invloed zijn. Bij remmen zal het benzineniveau schuin hangen in de vlotterkamer, en als het al te hoog of te laag staat zal dit effect bij het remmen dus nog versterkt worden. Zeker bij stationair toerental is de motor hier gevoelig(er) voor. Ik heb zo geen zenith carb liggen dus kan zo niet zien waar het kanaaltje voor de stationair benzine toevoer loopt en of je peil dus te hoog of laag staat, maar daar kun je dus eens naar kijken. Een kortsluiting in je remschakelaar oid. zoals geopperd werd lijkt mij persoonlijk trouwens bijzonder onwaarschijnlijk.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2005 21:24 #74102
door
Hallo Ben,<br>
Ik weet het niet met dat benzinepeil. Hij loopt stationair niet erg lekker, maar eenmaal op toeren rijdt hij als een trein. Te laag zal het benzinepeil niet staan, anders zou hij op toeren niet zo lekker lopen. Veel te hoog leidt volgens mij tot overstromende vlotterkamers. Hoewel ik de remlichtversie wel ga bekijken, heb ik toch het gevoel dat er een carburatieprobleem ook zit, waarbij hij te rijk staat. Heb al eerder de mengselschroeg flink armer gezet, maar dat hielp niks.
Waarom lijkt jou de remlichtversie zeer onwaarschijnlijk, misschien zit er een hele trage zekering in. Zal toch eens kijken.
Ik weet het niet met dat benzinepeil. Hij loopt stationair niet erg lekker, maar eenmaal op toeren rijdt hij als een trein. Te laag zal het benzinepeil niet staan, anders zou hij op toeren niet zo lekker lopen. Veel te hoog leidt volgens mij tot overstromende vlotterkamers. Hoewel ik de remlichtversie wel ga bekijken, heb ik toch het gevoel dat er een carburatieprobleem ook zit, waarbij hij te rijk staat. Heb al eerder de mengselschroeg flink armer gezet, maar dat hielp niks.
Waarom lijkt jou de remlichtversie zeer onwaarschijnlijk, misschien zit er een hele trage zekering in. Zal toch eens kijken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 10:22 #74101
door
<i>Ik weet het niet met dat benzinepeil. Hij loopt stationair niet erg lekker</i><br>
Dat klinkt alsof daar het probleem dus nog wel eens kan zitten.<br>Wat betreft je kortsluiting: ik zie niet hoe een kortsluiting in een klein secundair circuit de motor kan stilleggen. Hij sloeg toch alleen af <b>tijdens</b> het remmen of slaat hij ook af als je stil staat en dán de rem in drukt? <br>
Aangezien het wel erg onwaarschijnlijk is dat de ontsteking verloopt tijdens het remmen, blijft logischerwijs de carburatie over als verdachte.
Dat klinkt alsof daar het probleem dus nog wel eens kan zitten.<br>Wat betreft je kortsluiting: ik zie niet hoe een kortsluiting in een klein secundair circuit de motor kan stilleggen. Hij sloeg toch alleen af <b>tijdens</b> het remmen of slaat hij ook af als je stil staat en dán de rem in drukt? <br>
Aangezien het wel erg onwaarschijnlijk is dat de ontsteking verloopt tijdens het remmen, blijft logischerwijs de carburatie over als verdachte.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2005 10:34 #74100
door
Jullie zijn een stel mooie grapjassen. De optie van de kortsluiting van het rempedaal verzin ik niet zelf, die komt van
www.amazoncars.nl/onderhoud/artikelen/st...20rem/afslmotor.html
. Nota bene de site van Jaap zelf! :-)
Overigens lijkt de test van uitvallen bij stationaire stilstand me een goeie.
Overigens lijkt de test van uitvallen bij stationaire stilstand me een goeie.