remdruk blijft wegvallen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2005 08:42 #77854
door
Beantwoord door in topic remdruk blijft wegvallen.
De rembekrachtiger werkt gewoon goed, alleen het pedaal blijft wegzakken. Ik weet verder wel hoe alles zou moeten voelen en na jaren garage ervaring kom ik er zelf wel uit, Het vreemde vond ik alleen dat hij er niet uit kwam, ik kon moeilijk controleren wat hij deed over een afstand van 200km. vandaar dat ik maar eens om wat tips vroeg. Als de verkoper vermeld dat hij leidingen, hoofrem cilinder en remklauwen achter vervangen heeft en alles goed ontlucht dan geloof ik dat en kan ik er weinig aan doen verder. Helaas deden de richting aanwijzers het ook niet (alle 4+ gevarenlicht)dus heb ik mn twijfels bij de kundigheid van de monteurs en de betrouwbaarheid van de APK.
maar goed, ik heb de auto nu, en zoals elke auto die ik koop gaat hij meteen de brug op en meteen behandeld tegen roest en geinspecteert. Wat betreft de remmen, ik hou jullie op de hoogte.
maar goed, ik heb de auto nu, en zoals elke auto die ik koop gaat hij meteen de brug op en meteen behandeld tegen roest en geinspecteert. Wat betreft de remmen, ik hou jullie op de hoogte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2005 10:11 #77853
door
Beantwoord door in topic remdruk blijft wegvallen.
"de garage(die het zou oplossen) dacht dat het aan de hoofdrem cilinder
lag, daarna is er een hele nieuwe op gegaan en het probleem bleef
hetzelfde":
<br><br>
als het de rempedaal is die wegzakt, en er is geen
remolieverlies, dan is de hoofdremcilinder naar alle waarschijnlijkheid
toch de oorzaak. In het huis van die hoofdremcilinder zitten nl 2 pistons,
een "piston, inner" en een "piston, outer"; op beide zitten allerlei
spullen, met waarschijnlijk ook rubberen afdichtingsringen die oa beletten
dat de olie naar reservoir terugvloeit (zie CDRom voor tekening en
onderdelen). Bij constante druk op rempedaal is het dan precies of je duwt
op een spons, waardoor de remdruk niet behouden kan blijven omdat men de
rempedaal niet verder kan blijven indrukken. Ik zou wel eens graag weten of
die hoofdremcilinder volledig nieuw/vernieuwd is. Indien niet, dan is het
nog steeds mogelijk dat 1 van die afdichtingsgummis niet vernieuwd is, en
uiteindelijk toch wat olie doorlaat die door de druk op het rempedaal dan geleidelij
terugvloeit naar het reservoir; bij APK houdt men voet uiteraard geen 2 min op rempedaal, vandaar waarschijnlijk goekeuring. Mogelijks is dit controleerbaar: je duwt op
rempedaal en helper houdt nauwkeurig niveau in reservoir in het oog. Heb
dit jaren terug ook eens voorgehad met mijn 1967 AM enkelvoudig circuit. Er
zit dan niets anders op dan de zaak uit mekaar te halen en de rubbers te
vernieuwen, of de hoofdremcilinder ineens helemaal te vervangen. Groeten en
succes.
lag, daarna is er een hele nieuwe op gegaan en het probleem bleef
hetzelfde":
<br><br>
als het de rempedaal is die wegzakt, en er is geen
remolieverlies, dan is de hoofdremcilinder naar alle waarschijnlijkheid
toch de oorzaak. In het huis van die hoofdremcilinder zitten nl 2 pistons,
een "piston, inner" en een "piston, outer"; op beide zitten allerlei
spullen, met waarschijnlijk ook rubberen afdichtingsringen die oa beletten
dat de olie naar reservoir terugvloeit (zie CDRom voor tekening en
onderdelen). Bij constante druk op rempedaal is het dan precies of je duwt
op een spons, waardoor de remdruk niet behouden kan blijven omdat men de
rempedaal niet verder kan blijven indrukken. Ik zou wel eens graag weten of
die hoofdremcilinder volledig nieuw/vernieuwd is. Indien niet, dan is het
nog steeds mogelijk dat 1 van die afdichtingsgummis niet vernieuwd is, en
uiteindelijk toch wat olie doorlaat die door de druk op het rempedaal dan geleidelij
terugvloeit naar het reservoir; bij APK houdt men voet uiteraard geen 2 min op rempedaal, vandaar waarschijnlijk goekeuring. Mogelijks is dit controleerbaar: je duwt op
rempedaal en helper houdt nauwkeurig niveau in reservoir in het oog. Heb
dit jaren terug ook eens voorgehad met mijn 1967 AM enkelvoudig circuit. Er
zit dan niets anders op dan de zaak uit mekaar te halen en de rubbers te
vernieuwen, of de hoofdremcilinder ineens helemaal te vervangen. Groeten en
succes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2005 11:54 #77852
door
Beantwoord door in topic remdruk blijft wegvallen.
De hoofdrem cilinder heb ik zelf nieuw gehaald bij toncar, dus die moet goed zijn.
maar ik zal zelf eens aan de slag gaan, desnoods de hoofremcilinder toch maar eens uit elkaar halen.
maar ik zal zelf eens aan de slag gaan, desnoods de hoofremcilinder toch maar eens uit elkaar halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.