remdruk blijft wegvallen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2005 15:09 #52744
door
remdruk blijft wegvallen. is gemaakt door
Ik heb een 145 gekocht bij een garage bedrijf die hem APK zou klaar maken.
De garage houder zou de achterremmen gangbaar maken. Nadat hij naar zijn zeggen inmiddels de leidingen, remklauwen hoofdremcilinder en uiteraard de vloeistof heeft vervangen krijgt hij de remmen nog steeds niet op druk.
Ik ben wanhopig omdat ik de auto nodig heb, hij omdat hij het niet af krijgt en niet meer weet waar hij het moet zoeken.
Iemand nog sugesties?
De garage houder zou de achterremmen gangbaar maken. Nadat hij naar zijn zeggen inmiddels de leidingen, remklauwen hoofdremcilinder en uiteraard de vloeistof heeft vervangen krijgt hij de remmen nog steeds niet op druk.
Ik ben wanhopig omdat ik de auto nodig heb, hij omdat hij het niet af krijgt en niet meer weet waar hij het moet zoeken.
Iemand nog sugesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2005 15:29 #77863
door
Beantwoord door in topic remdruk blijft wegvallen.
Via verrekijker "remdruk" krijg je een aantal nuttige tips, succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2005 15:53 #77862
door
Hallo Henk, je meld dat de leidingen zijn vervangen maar zijn ook de flexible rubberen leidingen vervangen???????
Door ouderdom kan de binnenkant van de rubberen leiding zacht worden en uitzetten waardoor er geen remolie meer door kan.
succes.
Door ouderdom kan de binnenkant van de rubberen leiding zacht worden en uitzetten waardoor er geen remolie meer door kan.
succes.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2005 16:16 #77861
door
Ik zou inderdaad de slangen ook vervangen als dat niet gebeurd is!!! Uit ervaring weet ik inmiddels dat elke slang die je bij zo'n reparatie laat zitten voor eindeloze problemen kan zorgen, dus gooi er alsjeblieft nog een paar tientjes extra tegenaan en vervang die dingen!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2005 09:34 #77860
door
slangen zijn al vervangen is mij vertelt, ik heb de auto zelf nog niet, maar de garage waar ik hem gekocht heeft komt er niet uit en ik probeer een beetje mee te denken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2005 10:57 #77859
door
Na alle adviezen bekeken te hebben, krijg ik de indruk dat er een probleem is met het ontluchten van het systeem. Ik vraag me af, is er een nieuwe hoofdremcylinder gemonteerd of is deze gerevideerd. Is deze, wanneer gerevideerd, dan wel goed in elkaar gezet? Probeer eerst de hoofdcylinder zelf te ontluchten door een leiding aan de cylinder los te maken en daar de aanwezige lucht er uit te pompen. ( Goed opletten dat de ontsnappende remvloeistof goed opgevangen wordt, b.v. in oude doeken. Wanneer de lucht zeker de hoofdcylinder uit is kun je de rest van de lucht er waarschijnlijk ook wel uit pompen via de wielcylinders. Staat de drukpen van het pedaal goed afgesteld? Moet bij een niet aangeraakt pedaal een kleine speling hebben. Wanneer het ontluchten via het pompen met het rempedaal niet lukt, kan het soms ook zinnig zijn het te proberen in de omgekeerde richting, ( dus vanaf de wielcylinders, te beginnen met de cylinder die het verst verwijderd is van de hoofdcylinder, altijd achter.) d.m.v. een ontluchtingsapparaat. Is er in het systeem een drukbegrenzer naar de achterremmen aanwezig? Wanneer ja, probeer dan ook eens aan de leiding direct na de begrenzer te ontluchten. Succes met de operatie. H.v.Roekel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2005 11:31 #77858
door
ik heb met een 144 het zelfde gehad, omdat ik het remvloeistof potje voor 80% gevuld had. Na zoeken en zoeken kwam ik er achter dat je het potje tot de RAND toe vol moet doen. Anders trap ik de rem zo tot aan de bodem toe in.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-12-2005 13:13 #77857
door
de garage(die het zou oplossen) dacht dat het aan de hoofdrem cilinder lag, daarna is er een hele nieuwe op gegaan en het probleem bleef hetzelfde. Dat 80% vullen klinkt appart en ik kan me niet indenken waarom het zou werken maar het is natuurlijk wel te proberen.
Ik woon zelf in Zevenaar en de uito staat vlakbij Goes dus even langs gaan zit er niet echt in. Bovendien zou de garage het oplossen en ben ik alleen maar even aan het meedenken voor hem, want hij komt er niet uit.
Ik woon zelf in Zevenaar en de uito staat vlakbij Goes dus even langs gaan zit er niet echt in. Bovendien zou de garage het oplossen en ben ik alleen maar even aan het meedenken voor hem, want hij komt er niet uit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2005 18:32 #77856
door
Ik heb de auto inmiddels opgehaald met zeer beperkte remdruk, na een paar keer pompen remt hij prima, maar daarna valt het weer weg.
Ik heb hem nu zelf thuis staan dus ga ik zelf maar eens opzoek.
Ik heb hem nu zelf thuis staan dus ga ik zelf maar eens opzoek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2005 19:48 #77855
door
de auto is APK gekeurd, wat betekent dat de auto voldoende remt, en
bovendien gelijk op de beide voorwielen en de beide achterwielen. Als er
dan opnieuw druk wegvalt, kan de oorzaak dus niet liggen bij de remleidingen
die naar de verschillende wielen gaan, de garage houder heeft deze immers
vernieuwd. Ook de hoofdremilinder is nieuw, en alles is door de garage
houder ontlucht. Volgens mij blijft er dan nog maar 1 onderdeel over dat
fout kan zijn, nl. de remdrukbekrachtiger.
<br>
Zoek met verrekijker op
"gebruikte rembekrachtigers" (van niek de boer, 3-5-2005) voor wat betreft
controle van de rembekrachtiger (en gevaren bij defect). Hoe het voelt in
auto te rijden zonder rembekrachtiger beschrijft "joep" in bijdrage
"rembekrachtiger" (22-9-2005), misschien correspondeert dit met jouw aanvoelen van
"verminderde druk".
bovendien gelijk op de beide voorwielen en de beide achterwielen. Als er
dan opnieuw druk wegvalt, kan de oorzaak dus niet liggen bij de remleidingen
die naar de verschillende wielen gaan, de garage houder heeft deze immers
vernieuwd. Ook de hoofdremilinder is nieuw, en alles is door de garage
houder ontlucht. Volgens mij blijft er dan nog maar 1 onderdeel over dat
fout kan zijn, nl. de remdrukbekrachtiger.
<br>
Zoek met verrekijker op
"gebruikte rembekrachtigers" (van niek de boer, 3-5-2005) voor wat betreft
controle van de rembekrachtiger (en gevaren bij defect). Hoe het voelt in
auto te rijden zonder rembekrachtiger beschrijft "joep" in bijdrage
"rembekrachtiger" (22-9-2005), misschien correspondeert dit met jouw aanvoelen van
"verminderde druk".