Auto trekt naar links bij remmen

  • Pepijn Schakel (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04-07-2007 19:42 #85690 door Pepijn Schakel (GAST)
Beantwoord door Pepijn Schakel (GAST) in topic Auto trekt naar links bij remmen
<p>Goedenavond, daar is hij met een update.</p><p>Lastig lastig. Ter info voor Niek, het is een gescheiden remsysteem ( en ik woon helaas niet in de buurt van Tilburg maar in Waddinxveen maar zeer bedankt voor het aanbod). </p><p>Ik heb ontdekt dat ik 2 verschillende klauwen heb. Wel van dezelfde makelij, en beide met 4 zuigers. Aan de linkerkant kunnen de onderste 2 zuigers blijkbaar hun olie niet kwijt terug het systeem in. Als de blokken eruit zijn en je drukt 1 zuiger naar binnen komt aan de andere kant de zuiger naar buiten. Zit er 1 blok in is er geen beweging in te krijgen. De binnenste ( onderste) ontluchtingsnippel kon ik eergisteren gewoon ontluchten, maar gisteren ging dit niet meer (???!!). Ik heb toen de aansluiting op de remslang aan de wielkant iets los gedraaid. Als ik dan een zuiger terug duw lukt dat en komt er vloeistof uit. Conclusie, de kanalen in de klauw en naar buiten zijn open. Draai ik nu de aansluiting na de rubber slang los, dus aan de chassis zijde en probeer dan de zuiger naar buiten te duwen gebeurt er niets. Conclusie, de remslang zit verstopt. MAAR WAAROM KON IK DAN EERST WEL ONTLUCHTEN OP DIE NIPPEL!!!!!! Ga nu die remslang vervangen, alleen weet ik niet of hiermee ook m'n remprobleem is opgelost of dat dit gewoon nog een extra verassing was. Ga ook proberen de diameters van de zuigers eens te meten, al geloof ik wel dat die hetzelfde zijn. Ook de ophanging zal ik eens controleren.</p><p>Ik heb nog een weekje uitstel gekregen van de garage, dus we blijven zoeken. Enorm bedankt voor de vele reactie's. Ben inmiddels ook lid geworden van de vereniging. </p><p>Groetjes, Pepijn.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2007 20:28 #85689 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Auto trekt naar links bij remmen
Gereviseerde remklauwen zijn in de aanbieding bij het VOD. Mocht het met alleen nieuwe slangen niet lukken dan is dat misschien een optie...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-07-2007 21:51 #85688 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Auto trekt naar links bij remmen
De remslangen van de Volvo's gaan van binnen opzwellen als ze ouder worden. Aan de buitenkant kunnen ze er nog prima uitzien, maar van binnen zijn ze helemaal dicht. Het lukt dan wel om er remvloeistof doorheen te krijgen door te remmen/ontluchten. Maar de vloeistof kan niet meer terugvloeien als je de remloslaat. Daardoor blijven de remzuigers op de remschijf drukken. Resultaat is dan scheef trekken tijdens het rijden. Vervang al je remslangen, als er een dicht zit volgt de rest waarschijnlijk snel. En doe op alle schroefdraden een beetje kopervet om ze gangbaar te houden voor de volgende keer. Dan gaan ze de volgende keer bij het ontluchten soepeltjes open en dicht. Let er wel op dat er geen kopervet in de remvloeistof kan komen als je de ontluchtingsnippels van kopervet voorziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2007 23:25 #85687 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Auto trekt naar links bij remmen
let er op,dat bij dit systeem uitsluitend goed kan worden ontlucht in de voorgeschreven volgorde.ook moet de schakelaar voor het waarschuwingslampje er eerst worden uitgedraaid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.