- Berichten: 250
Tikken bij bocht naar rechts
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 250
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 250
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 250
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
doorzetting, wat betreft vervangen van kruiskoppeling, stuurstang, etc. had
ik verwacht dat je ZELF bvb Lars's raad had uitgevoerd, en nagegaan wat het
resultaat was. Misschien had je dan geprobeerd ook zelf de remtrommel te
verwijderen, en aldus voor 0 Euro heel veel ervaring opgedaan, steeds met Lars's
beschrijving van hoe zo'n trommel er van binnen in detail uitziet in
gedachte. Maar de nu uitgegeven 15 Euro vind ik daarom 15 Euro te veel, en
geen nieuwe kennis van AM opgedaan. Remtrommel blijft dus "black box" zoals voorheen.</p><p> </p><p>Groeten, Willy
</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 250
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
<em>"Wat ben je streng"?:</em> </p><p> </p><p>dat hangt er van af! Nodeloos uitbesteden van voor de
hand liggende zaken, zoals aanspannen van handremkabel deed ik ook wel eens
in mijn Volvo-beginperiode, en is achteraf gezien in feite verloren geld -
ik begrijp natuurlijk dat men het af en toe eens beu wordt steeds maar
onder die auto te liggen, ik heb dat ook wel; nachtje laten overheen gaan
helpt meestal wel. Je hebt me dunkt toch wel goed gewerkt, en 1 en ander
geleerd, bij demonteren van handremkabel bij de sloper. Met werken aan de remmen moet je inderdaad bijzonder voorzichtig zijn, maar enig inzicht in de werking vd remmen geeft daarin geleidelijk aan meer vertrouwen. </p><p>
Langs de ander kant: na verloop van tijd - eigenlijk na ook "aan den lijve" ondervonden te
hebben dat gierigheid steeds de wijsheid bedriegt - ben ik vlug heel streng
geworden op kwaliteit van gereedschap. Omdat in je mail sprake is van een
"trommeltrekker", hierbij dezelfde raad als voor kogeltrekker: schaf een
originele Volvo-trekker aan (oa te verkrijgen in VOD). In grote
Volvo-werkplaats zei men me ooit: "elke andere trekker trek je gewoon
kapot", verhalen op forum bewijzen dit (zit je trommel niet muurvast, dan
zal namaak of zelfmaak ook wel helpen). </p><p>
Ivm rondrit in Antwerpen: ik was daar niet aanwezig, heb nog steeds
nauwelijks tijd voor onderhoud van AMs. Ik ben dus niet Willy Beer.</p><p>
Succes met verder onderhoud van je AM!</p><p> </p><p>Mvg, Willy
</p>
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 250
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 250
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.