Afstellen ontsteking niet goed te krijgen
- Jos Tijssen (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-01-2009 10:53 #49958
door Jos Tijssen (GAST)
Afstellen ontsteking niet goed te krijgen is gemaakt door Jos Tijssen (GAST)
<p>Vraagje ik heb mijn ontsteking van mijn volvo amazon b18 afgesteld na eerst de contactpunten vervangen te hebben,maar nu krijg ik hem niet meer op de goede voorontsteking. Als ik de voorontsteking op 21 a 23 graden zet start hij zelfs niet. Als ik dan het vacuumpotje tegen het blok draai start hij wel maar moet hij als het ware nog verder om hem met de stroboscoop goed af te stellen en dat gaat niet.( De contact punten heb ik ook op de juiste afstnd gezet.)Hij maakt dan ook iedere keer bij het starten een raar bonk geluid.Dacht eerst nog even te controleren of de distibutie tandwielen goed tegen over elkaar staan maar kreeg de krukaspoelie er niet af. Maar dan had ik er toch al eerder problemen mee gehad? Wat voor problemen geeft dat trouwens bij een klein verschil van de tandwielen?</p><p>Mijn vraag is nu wat doe ik verkeerd of is er verkeerd? Gr. Volvo liefhebber.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-01-2009 11:53 #90910
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Afstellen ontsteking niet goed te krijgen
<p>Wat heb je gedaan.?Heb je alleen de punten vervangen?Heb je de stroomverdeler eruit gehad.Heb je de stroomverdeler soms vervangen.Zitten de bougiekabels hetzelfde als ervoor en niet 180 graden verkeerd om.Staat de verdelerkap er goed op?.Liep hij voordien goed of heb je de punten vervangen omdat hij niet goed liep.Als de contactputafstand veel scheelt met eerst kan het tijdstip anders komen te staan en wel op een punt waar de verdeler door het huisje van de vac vervroeger niet kan komen.Heb je het tijdstip ook gecontroleerd voordat je de punten wisselde? en was dit anders?Als alles klopt zul je het ontstekingstandwiel ,dat ook de oliepomp aandrijft en dat door de nokkenas wordt aangedreven een tandje moeten verzetten.Dit is nog niet zo eenvoudig uit te leggen.Het bonkgeluid komt doordat de ontsteking op een verkeerd tijdstip staat.Aan de distributie is toch niet gesleuteld?Als de distributie verkeerd staat gaan de kleppen ook niet op goede moment open en dicht.Je kunt me bellen 013 5288749 0f 06 24231515.Als je in de buurt van Tilburg woont kan ik er wel even naar kijken als je er zelf niet uitkomt. succes. niek de boer</p>
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-01-2009 13:17 #90909
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Afstellen ontsteking niet goed te krijgen
Ik heb hier ook eens mijn hoofd over gebroken, tot ik er achter kwam dat ik vergeten was het vacuumslangetje los te trekken. De afstellingen worden altijd gegeven met ontkoppelde vervroeger; heb je die losgehaald bij het afstellen?Slangetje evt afdoppen met een dikke moer of een schroevendraaier.