ontsteking afstellen

  • René Lindhout (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-01-2009 21:28 #49918 door René Lindhout (GAST)
ontsteking afstellen is gemaakt door René Lindhout (GAST)
<p>Ik heb een Volvo Amazon uit 1967 met een B18 blok </p><p>Ik heb de motor eruit gehaald om koppaking en andere pakkingen te vervangen, en om em netjes orgineel rood te verven.</p><p>Ik heb dus ook de ontsteking er af gehaald om schoon en netjes te maken...</p><p>Maar nu ik alles weer in elkaar aan het zetten ben weet ik niet goed meer hoe het in elkaar zit....</p><p>mijn problemen zijn:</p><p>-moet het metalen uitsteeksel om de verdelerkap op een plek te kunnen plaatsen bij het vacu&uacute;mpotje zitten?</p><p>-welke kant moet de rotor opstaan als de krukaspoelie overeen komt met het merkteken op het distr.huis-deksel</p><p>Voor de duidelijkheid het gaat hier om de ouderwetse ontsteking met contactpunjes!</p><p>En wat is dan ook alweer de ontstekingsvolgorde?</p><p>bedankt </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2009 22:05 #91080 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic ontsteking afstellen
<p>Er is op dit forum al veel geschreven hierover, als ik me niet vergis zeer recent nog. </p><p>Zie bijvoorbeeld:<td> </td></p><div class="selecteditem"> afstellen ontsteking / Tijssen / 15-01-2009 </div><p>Verder is dit een nuttige pagina voor je vragen: www.sw-em.com/Volvo%20Ignition%20from%20Scratch.htm </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marc van der Marek (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22-01-2009 13:31 #91079 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic ontsteking afstellen
De rotoras kan maar op &eacute;&eacute;n manier op de aandrijving in het blok. De sleuf in de aandrijving en de pennen onderaan de verdeler zitten iets uit het midden, de rotor wijst dus altijd de goede kant op. De vacuumpot kan ook maar op &eacute;&eacute;n manier aan de verdeler, en wijst naar achteren. De volgorde is 1-3-4-2.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.