- Berichten: 3369
ontstekingstijdstip
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 271
Ik ben wel nieuwsgierig naar het waarom van deze ombouw. Problemen met de injectie?
Groet, Sven.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Ik heb een Amazone terug gekocht maar deze lekt olie aan de achterste keering, deze vervangen maar dat mocht niet helpen de motor liep overichs goed maar ik had geen zin om verder naar het euvel te zoeken daar ik nog steeds het B20E blok had. (heeft nog maar 40000km gelopen)
Echter ik had geen zin om heel het elektronische injection systeem over te bouwen daar onderdelen van dit systeem steeds duurder worden en de kabelboom ook niet meer optimaal is. De B20E met de carburateur loopt overigs goed alleen met starten gaat hij maar net door de compressie heen. Mijn idee is net wat Sven zegt terug naar de B20E ontsteking of met de B20A ontsteking gaan spelen. De B20A heeft een vacuum vervroeger van max 5graden de B20E een vacuum verlater van 5 graden. Echter de K nokkenas kan zowel in een E als in een A motor gebruikt worden. De vacuumverlater bij de E motoren was volgens mij om door de Emissie grenzen in de USA te komen. Dus als ik het e.e.a. allemaal tegen elkaar wegstreep zou ik de onsteking van een B20A op dit blok mat vacuumslang los bij 600 tot 800 toeren af moeten stellen zo rond de 5 a 6 graden voor het BDP. <span style="font-weight: bold;">Mijn vraag is klopt mijn teorie of zie ik dingen over het hoofd?</span> Rene wat Hot Sparks betreft ik heb dit setje al een ongeveer een jaar geleden uit de USA laten komen en in mijn B20E gemonteerd en je hebt gelijk dat loopt als een tierelier dus kies ik voor de B20A onsteking dan komt er toch weer zo een setje in te zitten alleen ik laat het wel overkomen scheelt en tientje en je hebt het binnen een week.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 271
Overigens, dat de startmotor met starten maar net de motor door de compressie trekt ligt niet aan de ontsteking. Daar zal toch een tekortkominkje in het elektrisch systeem schuld aan hebben!
Sterkte met sleutelen!
Sven
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1152
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Bedankt
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 271
Leuk dat je even liet weten hoe je gevaren bent met je ontstekingsperikelen, en nog leuker dat je het op hebt kunnen lossen!
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er zelf te bouwen systeempjes zijn die met het vacuum van de motor en een schakelingetje de zuiger omhoog houden als je op gas rijdt. Maar dat was op een ander Volvoforum. Niet Volvolvo, dat weet ik wel. Je zult dan ook minder slijtage van de sproeierbuis hebben.
Veel plezier met het expirimenteren, Sven
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.