ontsteking
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2009 18:46 #49347
door J. Strijk
ontsteking is gemaakt door J. Strijk
hallo, in de ontsteking van mijn amazon met een b18 a motor met zenith carb. ben ik bij het vervangen van de contactpunten er achter gekomen dat de plaat waar de contactpuntjes op gemonteerd zitten met een extra schroefje is vastgezet. Het resultaat is dat de vacuumvervroeging niet meer kan werken. Alles is verder wel aangesloten dus ook een vacuumleiding naar de carburateur. Echt mooi lopen heeft de auto nog nooit gedaan maar of dit de reden is weet ik niet vandaar dat ik ook de puntjes en bougies heb vervangen. De centrifugaalvervroeging is wel gangbaar. Weet iemand wat de reden kan zijn van deze aktie ,heeft het misschien met de lpg installatie te maken groeten J Strijk Dwingeloo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-11-2009 13:06 #93884
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic ontsteking
<p>er zijn een hoop verschillende typen ontstekingen, wellicht zit er één in die niet overeenkomt met de motor en dat het geheel beter functioneerde zonder, dan met, vacuumvervroeging.</p><p>op een B18A hoort volgens mij wel vacuumvervroeging en op een B18D niet; als voor de rest alles in tact is dan zou ik het extra schroefje er eens uitdraaien en proefondervindelijk vaststellen hoe de motor dan loopt!</p><p>misschien dat je de ontsteking wel wat later moet zetten omdat je nu met een extra vervroegingsfactor te maken krijgt.</p><p>kan me overigens niet voorstellen dat het iets met de LPG installatie te maken heeft.</p><p>succes ermee, ben benieuwd wat de resultaten zijn.</p>
Groet, Hans
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-11-2009 17:24 #93883
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic ontsteking
Ik heb ook wel eens die plaat aan de grondplaat gepopnageld, er zat zoveel speling op dat hij een mm heen en weer kon. Daarna waren de contactpunten veel beter afstelbaar. De vacuumvervroeging heb ik niet gemist.
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2009 00:48 #93882
door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic ontsteking
Het schroefje verwijderen wat het plaatje blokkeert waarop de puntjes zitten is nu even geen optie omdat ook een geleidingstukje die de plaat positioneert is weggehaald dit zag ik pas toen ik mijn verdeler vergeleek met foto's op het forum ik denk dat ik gewoon een andere ontsteking ga halen.Bedankt voor het meedenken Uit andere discussies op het forum maak ik wel op dat op een 18 a wel een vacuumvervroeging hoort te zitten
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-12-2009 10:11 #93881
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic ontsteking
Ik heb zelf een b18met een ontsteking van het merk bosch type 0231146026 met vacuum vervroeger.Deze heb ik vervangen voor een 123 ontsteking.De oude ontsteking is in prima staat en mag je van mij wel even gebruiken om te kijken of dat het euvel is.Ik woon in Alkmaar. Tel 0652001882. Ik hoor het wel.
- J. Strijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2009 11:05 #93880
door J. Strijk
Beantwoord door J. Strijk in topic ontsteking
Jan bedankt voor het aanbod. Iets proberen is erg mooi en ik zou het ik ook zeker gedaan hebben, maar de afstand welke ik hiervoor moet rijden is mij teveel , ik woon nameleijk in Drente