Ontsteking vervroeger tegen motorblok ???

• Bezoeker
  • Bezoeker
21-04-2010 15:03 #49080 door
<p>Hallo allemaal ,</p><p>heb een klein probleempje heb een volvo amazon met b18 blok en mijn ontstekings vervroegings doosje staat tegen het blok aan als ik de volvo dus optijd wil zetten met een stroboscoop lamp dan moet de ontsteking nog meer naar links gedraaid worden maar dat gaat niet want hij zit al met zijn vervroegings doosje tegen het blok aan rara hoe kan dit ? wat zou het probleem kunnen zijn...</p><p>de volvo start ook slecht en dit heeft waarschijnlijk dus te maken met het ontstekings tijdstip</p><p>ik ben begonnen met de kleppen te stellen daarna contact punten goed gezet de ontsteking globaal goed gezet met test lampje en toen met stroboscoop lamp hem op tijd proberen te zetten dus de 0 op vliegwiel met flits tegelijk aan carter naad.</p><p>maar het probleem is dus dat ik de 0 niet rechting carter naad krijg want de ontsteking kan dus iet verder naar links gedraaid worden.</p><p> </p><p>hoop dat jullie me kunnen helpen</p><p>alvast bedankt !</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-04-2010 15:25 #95315 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Ontsteking vervroeger tegen motorblok ???
Dan zit de aandrijfas van je verdeler er wellicht niet goed in.
Zie bijvoorbeeld het topic Ontstekingsraadsel B20

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-04-2010 20:25 #95314 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Ontsteking vervroeger tegen motorblok ???
<p>Wesley,</p><p>Je schrijft: <em>de 0 op vliegwiel met flits tegelijk aan carter naad</em>.</p><p>Het vaste merkteken zit voor op het distributiedeksel.</p><p>De voorontsteking voor enn B18A (enkele carburateur) is 21 - 23 graden bij 1500 toeren en losgenomen vaccuumslang.</p><p> </p><p>Dus eerst eens checken of je wel de juiste merktekens gebruikt hebt!</p>

• Jan Soetens (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-06-2010 11:14 #95313 door Jan Soetens (GAST)
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic Ontsteking vervroeger tegen motorblok ???
<p>Zitten de bougiekabels wel op de juiste plaats op de verdeelkap? kan ook zijn dat die er bij een wisseling van die kap verkeerd op gezet zijn en dat je alles 1 positie (scheelt al 90 graden) op moet schuiven.</p><p>groetjes,</p><p>Jan</p><p> </p>

Groetjes,
Jan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD