Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18

Lees meer
20-05-2022 23:21 #199059 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Het gaat er om,dat er met : het draadje van de bobine,het draadje van de condensator,het draadje van de contactpunten ,het boutje ,het moertje , GEEN   contact is met het metalen huis van de stroomverdeler.Daar zijn de ronde isolatieplaatjes voor.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2022 23:26 #199060 door 15916-dummy
Beantwoord door 15916-dummy in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Dank allemaal, Ik ga morgen verder kijken. Kan ik dezse isolatie plaatjes standaard ergens kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-05-2022 23:48 #199061 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Het onderdeelnummer is 120213 , maar ik kan ze bij het onderdelenmagazijn niet vinden. Je kunt ze ook wel zelf maken van een stukje flexibel  plastic.Het moet een rond plaatje worden met een gaatje in het midden,waar het boutje precies door moet passen.

Groet, Niek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 00:00 #199062 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Ik vind het op de plek binnen de rode cirkel verdacht uit zien, dus dat daar eventueel een contact met het verdelerhuis is, dat heb ik geprobeerd te beschrijven.


 

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 01:24 #199064 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Heb je gelijk in ik zou het AMPtje maar eens een beetje van het huis buigen zal veel doen denk ik.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 07:11 - 21-05-2022 07:21 #199066 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Op je bobine staat als je contactslot aan staat altijd +12V. De contactpuntjes schakelen de - van de bobine aan en uit. Dus als de contactpuntjes gesloten zijn meet je 12V op je bobine; staan ze open dan heb je geen - op je bobine en meet je daar geen spanning. 
En dat is wat anders dan dat je schrijft en waar vreemd genoeg niemand een opmerking over maakt.
- waar meet je 12V als je de puntjes open houdt?
Op het moment dat de puntjes openen ontstaat er een inductiespanning die de vonk van de bougie creëert. 
De condensator zorgt er oa voor dat de puntjes niet inbranden.

Zijn de contactvlakken van de puntjes goed schoon? Na bestudering van de foto's twijfel ik een beetje daaraan.

Maar waarschijnlijk heeft de storing toch te maken met de condensator want na het vervangen daarvan is de storing ontstaan.
- nieuwe condensator gebruikt? Ziet er niet nieuw uit op de foto.
- zoals anderen al vroegen: doorvoer door ontstekingshuis goed geïsoleerd?
- is het draadje naar de bobine wel aangesloten? Ik zie maar één ringetje op de doorvoer met waarschijnlijk daaraan het draadje naar de condensator.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 08:51 - 21-05-2022 09:13 #199068 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Helemaal met Hans eens. Alleen als de contactpunten dicht staan ,staat er 12 v op de bobine .Ook ik zie maar 1 draadje aan  het moertje aan de buitenkant van het verdelerhuis. Daar horen 2 draadjes te zitten. De ene van de bobine en de andere van de condensator. Plaats eens een paar foto’s  onder verschillende hoek van die plek . Wat ook wel eens kan ,is dat de grote zwarte veer ( onderdeel van de contactpunten ) de binnenkant van het verdelerhuis raakt.

Ik zou het boutje en het moertje eens  helemaal losnemen en een foto maken en plaatsen van alle onderdeeltjes die dan te voorschijn komen.Let op,dat er niets in de verdeler valt!De condensator lijkt mij ook oud.Zit die wel goed vast in de houder.Immers de buitenkant van de condensator moet massa maken op het verdelerhuis.

vriendelijke groet Niek de Boer.

Je mag mij ook bellen vandaag.Ik kan je dan telefonisch raad geven .Ik stuur je nu mijn telefoonnummer in een Persoonlijk Bericht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 09:26 #199069 door 15916-dummy
Beantwoord door 15916-dummy in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Heel erg bedankt allemaal, ze loopt weer! Het was inderdaad contact. Iets verbogen en starten. Heb nog even een duidelijke foto van hoe het "voor" het verbuigen was, mocht dit voor iemand helpen in de toekomst.

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 17681-dummy
  • 17681-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Ouwe meuk is leuk
Lees meer
21-05-2022 17:39 #199072 door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Vergeet je niet om de contactpunten afstand nog even te controleren met een voelermaatje van 0,4mm? 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-05-2022 17:43 #199074 door 15916-dummy
Beantwoord door 15916-dummy in topic Geen 12v bij open contact puntjes - Amazon B18
Gedaan, en dit klopt. Dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.