Afslaan 244 B230E injectie

Lees meer
10-11-2021 16:12 #196520 door Ed
Afslaan 244 B230E injectie is gemaakt door Ed
Goedemiddag,

Al enige tijd heb ik last van het plots afslaan van mijn 244. Soms is het een tijdje weg en dan is het weer terug. De laatste tijd werd het regelmatiger dus nu moet er echt wat aan gebeuren.

Tijdens het rijden houd de motor er spontaan mee op. Gewoon afgeslagen geen gasrespons meer. Geen gesputter gewoon pof niks meer. Contactlampjes gaan branden en dat is het.
Na even wachten en pompen met gas slaat hij meestal snel weer aan...meestal. Soms duurt het iets langer.

Uit voorzorg en na wat ingelezen te hebben zijn alle zekeringen vervangen (oa brandstofpomp zekering) dus die contacten zouden goed moeten zijn.
De garage denkt aan het relais op de brandstofpomp. Omdat het euvel niet te voorspellen is is het lastig op te sporen. 

Heeft iemand hier nog een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Toerental lijkt niet van belang alhoewel het doorgaans gebeurt met een constante snelheid en 1 of 2x bij stationair. Tijdens acceleratie is het volgens mij nog nooit voorgekomen.
2 keer gebeurt op dezelfde plek op de snelweg na een bocht en een helling naar beneden. Inhoud tank lijkt geen invloed te hebben. Buiten temp en nat of droog weer maakt volgens mij ook geen verschil.

mvg Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-11-2021 19:02 #196527 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Afslaan 244 B230E injectie
brandstofpomp-relais zou het inderdaad kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2021 00:21 #196535 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Afslaan 244 B230E injectie
Zet eens een drukschakelaar op je benziene systeem kun je zien of dat je druk wegvalt.
Eeven tijdelijk met een lampje naar binnen verdraden.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.