Wel stationair, maar slaat af bij meer gas (zowel bij gas als op benzine)

  • Mark van Westervoort
  • Mark van Westervoort's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Rookie
Lees meer
25-05-2021 15:10 #194192 door Mark van Westervoort
Beste leden,

Ik ben Mark uit Zaandam en ben redelijk nieuw hier. Heb geen ervaring met sleutelen, maar ben niet bang om vieze handen te krijgen :) Sinds februari mag ik genieten van een Amazon 220 B20 uit 1968. Alle fijne kilometers ten spijt loop ik nu tegen een probleem aan. Ik heb al heel wat topics doorgespit, maar telkens was het probleem net even anders. Rijdend weggezet en na twee dagen wil de auto wel starten en draait redelijk normaal stationair. Bij gasgeven lijkt hij echter te verzuipen en slaat de motor af. Zowel op benzine als op gas.

Geeft voldoende vonk
Nieuwe bougies en kabels
Benzine wordt geblokt bij rijden op gas
Membraam carb. is in orde
Zuiger in carb. gaat soepel op en neer
Luchtfilter zuigt goed lucht aan

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Wat kan hier de oorzaak zijn?
Met voorbaat dank voor het meedenken, Mark
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2021 20:01 #194198 door Han Misdom
Dit lijkt toch verdacht veel op een defect membraan van een Stromberg  carburateur. 
Even luchtfilter verwijderen, als je gas geeft moet je de zuiger omhoog zien bewegen. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-05-2021 19:13 #194240 door Tom Steverink
Het mebraan kan wel goed lijken, een scheurtje zie je niet zogauw, maar kan er wel in zitten.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
27-05-2021 19:37 #194243 door Cor Kraaijeveld
Om het membraam te controleren, is het gemakkelijker de 4 kruiskopboutjes van het deksel los te maken en het bembraam met zuiger en naald te verwijderen en goed te inspecteren.

De zuiger moet gemakkelijk bewegen en gevuld zijn met atf olie.

Let bij montage op het lipje aan het membraam, dit past in de uitsparing van het carb.huis.

Een klein scheurtje is al voldoende om niet sneller dan stationair te lopen. Een membraam kan ook zo hard als karton zijn, moet echt soepel rubber zijn.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark van Westervoort
  • Mark van Westervoort's Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Rookie
Lees meer
31-05-2021 13:26 #194291 door Mark van Westervoort
UPDATE

Nieuwe contactpunten en condensator heeft het probleem verholpen. Dank voor het meedenken :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.