Ontstekingsmarkering niet vindbaar bij B4b

Lees meer
30-03-2016 19:18 #159185 door stefan hoogvliet
Ontstekingsmarkering niet vindbaar bij B4b is gemaakt door stefan hoogvliet
Beste Heren/Dames,

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn Volvo Penta B4B kan afstellen met de stroboscoop? Ik kan op geen enkele manier de graden markering vinden...
Op de poulie is wel duidelijk de inkeping zichtbaar die te zien moet zijn op de graden verdeling.



Moet ik een soort beugel met graden monteren voor ik de motor kan afstellen met de stroboscoop misschien?

Dit weekend wil ik mijn boot voor het eerst in het water gooien om te testen, dan zou ik graag alles correct afstellen eerst.

bedankt alvast!

gr Stefan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2016 19:34 #159186 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Ontstekingsmarkering niet vindbaar bij B4b
In je koppelingshuis zit een sleuf daardoor zie je hem, staat op je vliegwiel :D

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2016 19:55 #159190 door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic Ontstekingsmarkering niet vindbaar bij B4b
Dat is ellendig.... er zit geen gat in mijn koppelingshuis....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2016 12:15 #159210 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Ontstekingsmarkering niet vindbaar bij B4b
Weet je dat heel zeker? Bij een B16 zit dat gat net achter de verdeler. Als ik dit plaatje goed lees, zit er ook daar net rechts van de verdeler een gat in het koppelingshuis.
http://pv-klubben.org/wp-content/uploads/B4B.bmp

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-03-2016 20:23 #159224 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Ontstekingsmarkering niet vindbaar bij B4b

"Gertjan Tillema" schreef:
Als ik dit plaatje goed lees, zit er ook daar net rechts van de verdeler een gat in het koppelingshuis.

Het gaat om een penta-versie van de B4B, die kan op details afwijken, zo ook het bijbehorende koppelingshuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2016 14:27 #159266 door stefan hoogvliet
Beantwoord door stefan hoogvliet in topic Ontstekingsmarkering niet vindbaar bij B4b

"Gert Vegter" schreef:

"Gertjan Tillema" schreef:
Als ik dit plaatje goed lees, zit er ook daar net rechts van de verdeler een gat in het koppelingshuis.

Het gaat om een penta-versie van de B4B, die kan op details afwijken, zo ook het bijbehorende koppelingshuis.


Klopt, ik heb zeker geen gat in het huis.
Maar het is me gelukt!

Ik heb BDP bepaald aan de hand van mijn ebay endoscoop camera, en toen de krukaspoulie gemarkeerd.
Starten als een zonnetje en hij loopt lekker op toeren.

Het enige probleem wat ik ondervind is dat als wanneer ik plotseling veel gas geef, hij uit wil slaan.
Kan dit komen omdat ik de Zenith 34NV erop heb zitten? Is deze zo erg te groot dat hij het niet trekt?\
De bougies zijn keurig koffiemetmelk bruin...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.