Accuspark ontsteking B20A, loopt niet tot slecht

Lees meer
05-11-2015 20:34 #155408 door Sietse Pelle
Hallo,

Ik ben Sietse, 31 jaar, afkomstig uit Best en lid van het Jongerenregister. Ik heb tot nu toe al mijn problemen op kunnen lossen met het lezen van andere draadjes, maar nu snap ik er helemaal niets meer van. Vandaar deze oproep.

Ik rijd al 4 jaar met veel plezier in mijn amazon combi 1966, LPG. Er is ooit door iemand een B20A motor ingelegd. Op de beurs heb ik een accuspark setje aangeschaft, en onlangs gemonteerd. Hierna is het mij niet meer gelukt de motor goed te laten lopen. Eerst ging de flens op het blok kapot, nieuwe gekocht en vervangen. Toen eerst de unit statisch afgesteld met een stroboscoop aan de 1e bougiekabel, met het blok op 20 graden voor BDP in de compressieslag.

Toen starten en draaien tot hij wilde lopen (na een uur lukte dit). Toen de hele verdeler 180 graden verdraaid omdat het leek of de verdeler verder moest draaien dan hij kon om dynamisch af te stellen. (vacuumvervroeging sloeg tegen het blok aan). Bougiekabels ook twee gaten verder geprikt en opnieuw statisch afgesteld.

Nu liep de motor, maar viel mij op dat hij stotterde, ook leek bougie 1 (te zien op de stroboscoop) niet helemaal gelijkmatig te vonken. Ongeveer 1 op 10 keer geen vonk. Bij plaatsen van de stroboscoop op de bobinekabel geeft wel een mooi gelijkmatig lichtbeeld. Overigens geen enkele andere bougie gaf geen mooi beeld. Dit deed mij vermoeden dat de accuspark unit goed werkt, en de bobine goed aanstuurt. En dat het probleem dus na de bobinekabel moest zitten.

Toen voor de zekerheid Kap, Rotor, Bougies en kabels vervangen en het ongelijkmatige beeld blijft. Ook krijg ik het blok niet meer aan de praat. Ik snap er helemaal niks meer van.

Ik ben een beetje wanhopig geworden, wie schijnt er licht op deze zaak? Ik geef graag extra info indien nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2015 21:21 #155411 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Accuspark ontsteking B20A, loopt niet tot slecht
Pb gestuurd daar ik net niet letterlijk om de hoek zit.
Ik denk dat je ontstekingstijdstip enorm verkeerd staat dan willen ze ook niet veel.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 01:19 #159627 door Lars Tieleman
Beantwoord door Lars Tieleman in topic Accuspark ontsteking B20A, loopt niet tot slecht
Ik heb ook een accuspark en daarna veel problemen gehad met het afstellen van de timing. Uiteindelijk bleek dat de verdelerkap buiten bereik was van de rotor. Ik heb dit opgelost door de klembeugels 10 graden gedraaid te monteren. Ik ga binnenkort een ander type verdeelkap bestellen maar voorlopig draait de Amazon als een klokje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2016 10:30 #159636 door Sietse Pelle
Beantwoord door Sietse Pelle in topic Accuspark ontsteking B20A, loopt niet tot slecht
Laat me maar even weten wat er bij jou past, qua verdelerkap.

Ik heb ondertussen een andere verdeler gekocht om het geheel op de werkbank te kunnen testen. Werkte meteen. Verdeler in de auto, starten en lopen. De leverancier had deze problemen ook nog nooit gezien. Hij zei wel dat het misschien gescheurde centrifugaal gewichtjes zijn. Ik wil de twee verdelers nog een keer vergelijken om erachter te komen wat het nu was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.