Met Spoed!: Auto stottert... ontsteking?

Lees meer
25-02-2014 22:22 #137956 door Sweedest Volvo
Met Spoed!: Auto stottert... ontsteking? is gemaakt door Sweedest Volvo
Na mijn elektrische ontsteking (Accuspark) te hebben geplaatst met mijn oom, stottert de auto redelijk veel tijdens het rijden.. hij is een keer op de juiste graden afgesteld (10 graden volgens Haynes) en een keer via een echte kenner. Zou er iets mis zijn kunnen gaan? De elektrische ontstekingen heeft mijn oom vaker geplaatst (4x), en heeft bij mij de rotor (in de ontsteking) iets moeten inkorten anders zou het niet passen.. Alle bougies, kabels en verdelerkap zijn nagekeken, alleen kan ik erg gemakkelijk met de verdelerkap draaien. dit verschilt het draaien van de motor wel, maar het stotteren tijdens het rijden blijft...

Iemand oplossingen/ideeën?

Morgenmiddag een bruiloft rijden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2014 07:24 #137964 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Met Spoed!: Auto stottert... ontsteking?
Begin er maar eens mee de verdelerkap vast te krijgen (waarschijnlijk nokje dat met een van de klemmen vast zit niet meer op zijn plek). Als de verdeelkap kan draaien kun je de voorontsteking niet goed afstellen. Als de kap niet goed ten opzichte van het huis staat kun je weliswaar de verdeler navenant de juiste voorontsteking zetten maar dan gaan de contactpunten relatief ertoe niet op het juiste moment open en dicht en krijg je geen goede vonk. Het kan dus zo zijn dat het geheel stationair nog loopt maar bij gasgeven door de automatische vacuum- en toerentalafhankelijke verstelling van het ontstekingstijdstip er amper nog een goede ontsteking plaatsvindt.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.