Fiberringen ontsteking

Lees meer
15-02-2012 10:06 #110659 door Gertjan Tillema
Fiberringen ontsteking is gemaakt door Gertjan Tillema
Weet iemand waar de fiberringen te krijgen zijn die nodig zijn in een VJU4BR20-ontsteking? Ik ben bezig met het reviseren van een ontsteking, maar mis zowel de de ringen om sluiting te voorkomen aan de zijkant van het huis als de ring die nodig is om de verticale speling aan te passen. En met name die laatste is belangrijk (onderdeel 25, nr. 25929).

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-02-2012 20:38 #110691 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Fiberringen ontsteking
Bij de club kun je een complete montageset bestellen met daarin de fiber ringen; is dit de set met daarin de ringen die je bedoelt?
www.volvokv.nl/index.php?page=shop.produ...irtuemart&Itemid=163

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2012 08:37 #110700 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic Fiberringen ontsteking
He, die had ik niet gevonden. Ik denk dat dat de juiste set is, inderdaad. Er staan nog een paar setjes, even kijken welke ik nodig ga hebben.

Bedankt!

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-02-2012 22:24 #110716 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Fiberringen ontsteking
Moet ook de verdeler van mijn B30a reviseren, te veel speling op de bussen waardoor variabele contacthoek. Maar wil echter voordat ik ga reviseren weten in of, en in hoeverre, de veertjes en de gewichtjes van de centrifugaal vervroeging en de vacuüm vervroeging nog goed zijn. Immers wanneer deze niet meer goed zijn dienen ze ook vervangen te worden. Grote vraag is dus primair: wie weet er hoe de vervroegingscurve van een B30a eruit ziet? Dus ook de samenwerking tussen vacuüm en centrifugaal vervroeging?

In de greenbooks staan wel enkele gegevens op verschillende punten (toerental en centrifugaalvervroeging evenals begin en einde van vacuumvervroeging), maar wanneer je deze op grafiekpapier uitzet kan je er geen vloeiende lijn van maken (en weet je ook nog niet de wisselwerking tussen bij vervroegingssoorten).

Groet,
Coen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.