Mallory ontsteking

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-01-2012 22:48 #109560 door Mark Murre (GAST)
Mallory ontsteking is gemaakt door Mark Murre (GAST)
Beste mensen,
Ik heb zojuist een nieuwe ontsteking gemonteerd op mijn Amazon b18 d het gaat om een z.g.n dual-point yl Mallory 2361001 (foto hieronder)
Ik heb de ontsteking gemonteerd en er aan gedraaid totdat de motor mooi stil loopt maar wel vind ik de auto nu wat traag optrekken!
Mijn vragen hierover:

Hoe stel ik de voorvervroeging in, er zit een plastic sleuteltje bij maar zou niet weten hoe of waar te gebruiken ?
Welke voorvervroeging moet ik instellen (hoeveel graden bij welk toerental ? )

En hoe staat deze ontsteking bekend ?







Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
08-01-2012 23:58 #109567 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Mallory ontsteking
Pak eens een stoboscooplamp en kijk wat het tijdstip is? Een late ontsteking zorgt voor een mooie loop...
Condensator aan de zijkant van de toren? Geen elektronische ontsteking dan? De condensator niet aansluiten hoor!
Of toch wel elektronisch maar dan met puntjes? Ook geen condensator aansluiten
Zie ik het goed? Een enkele dubbele Weber? Mooi!
gr marcel

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2012 00:55 #109568 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Mallory ontsteking
Beste Marcel,
Nee geen elektronische ontsteking wel een met dubbele punten dus eigenlijk een conventionele ontsteking maar erg zwaar en sterk uitgevoerd die met hogere snelheden redelijk stabiel blijft waarbij de puntjes niet gaan zweven.

Ik heb die Mallory gekocht omdat mijn oude ontsteking erg versleten was op het asje en ik er niet al teveel geld voor hoefde te betalen en dat terwijl ze nog steeds te koop zijn in de us voor rond de 347 dollar.
Ik heb er ook nog een speciale high performance Mallory bobine bij die vaak op hotrods zitten ook voor het mooie oude design maar denk zelf niet dat ie beter presteerd dan degene die ik er nu op heb zitten ?

Ja een 40 mm dcoe weber met gastukken en kelken van tinustechniek dus geen gezeur meer met uitgesleten naalden en gasklepas en natuurlijk een mooier geluid en hopelijk op benzine ooit wat meer vermogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2012 00:18 #109836 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Mallory ontsteking
Ok ik probeer het nog een keer,weet er nou echt niemand hoe je deze ontsteking van vervroegingscurve kunt veranderen ?

Alvast bedankt voor de moeite!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2012 08:40 #109839 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Mallory ontsteking
Je zou eens in de handleiding kunnen kijken?

www.mrgasket.com/Portals/0/downl ... _25_27.pdf

Je kunt de vervroeging dus aanpassen door:
- De 'adjustment plate' te verdraaien (daar kun je waarschijnlijk dat plastic sleuteltje voor gebruiken, dat zal wel een imbussleuteltje zijn?). Bereik is 0 tot 28 graden. Hiermee stel je de maximale vervroeging in.
- Andere veertjes te plaatsen. Hiermee verander je de snelheid waarmee de vervroeging in komt.

Blijkbaar staat je ontsteking als 'Mallory 23 series' bekend, en is mechanisch vergelijkbaar met de Mallory 25 en Mallory 27 series.

Welke veertjes en welke maximale vervroeging je nodig hebt kan ik je niet vertellen. Lijkt me een kwestie van systematisch uitproberen? Ik zou eerst de veertjes laten zitten, en de max. vervroeging op ongeveer 14 graden zetten en kijken wat hij doet, dan kijken wat het verschil is met minder en meer vervroeging. Steeds een tijdje rijden, iets verzetten, net zolang tot het 'goed voelt'. Daarna de uiteindelijke instellingen opschrijven..

Succes!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-01-2012 12:01 #109846 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Mallory ontsteking
Kijk hier heb ik zeker wat aan !

Ik denk dat ik dus wat sleuteltjes mis bij deze zet ...
namelijk deze www.summitracing.com/parts/MAA-29014/

Het sleuteltje wat ik erbij heb is alleen de gradenverdeling en kan je niet mee verstellen , of misschien moet je gewoon de twee schroefjes iets losdraaien en dan met de hand de onderplaat wat draaien ?

Ik ga er mee aan de slag, bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2012 12:42 #109849 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Mallory ontsteking
Dan inderdaad gewoon de onderplaat losdraaien en iets verdraaien, testen, en bijstellen indien nodig.

Die sleuteltjes helpen je alleen maar om te zien hoeveel graden vervroeging je exact ingesteld hebt (soort voelermaatjes). Aangezien je toch niet exact weet hoeveel graden je nodig hebt vanwege de aangepaste setup, helpen die sleuteltjes je ook niet. Niet nodig dus!

static.summitracing.com/global/i ... 82%291.pdf

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.