B18 ontsteking afstellen voor dummies gevraagd

Lees meer
04-01-2012 19:12 #109382 door J Serraris
Na succesvol verwisselen van mijn nokkenas en wat daarbij hoort rijdt mijn 145 weer prima. Hij start alleen heet lomp, schokkerig, moeizaam. Heb het idee dat het laatste tijd nog wat slechter gaat. Waar hij voorheen moeiteloos met LPG startte, start hij nu ook moeilijk met benzine en choke open. Accu is overigens prima.

Het meest voordehandliggende lijkt mij dat het te maken heeft met de onsteking. Heb hier op het forum vanalles gelezen over hoeken en graden, voor- en naontsteking, stroboscopen, toerentallen, etc.

Had vandaag volvo-garage in de buurt gebeld, maar omdat ik de auto doordeweeks dagelijks gebruik, kan ik pas zaterdag 21 januari terecht daar terecht. Man zei door de telefoon dat het een werkje van een half uurtje is als het alleen de onsteking is. Dat wil ik dan komende zaterdag zelf ook wel even proberen. Lijkt me dat het moet kunnen, ik lees er genoeg over hier, maar snap het nog niet.

Wie kan een stapsgewijze uitleg geven voor dummies?
Of is er misschien iemand komende zaterdag in de buurt van Maartensdijk (/Utrecht) die voor 2 flesjes wijn of een kratje pils mij kan helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-01-2012 19:19 #109384 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic B18 ontsteking afstellen voor dummies gevraagd
Het is inderdaad een werkje van niks, maar dan wel als je het juiste gereedschap hebt, en enigszins weet wat je aan het doen bent. Heb nu even geen tijd om uitgebreid te beschijven wat je moet doen, wellicht vanavond of wat later in de week, of misschien is iemand anders me voor.

Wat ik je wel nu alvast zou aanraden: bel Dries Bakkenes even en vraag of je zaterdagmiddag kan langsrijden om het ter plekke in Barneveld te proberen, zodat hij eventueel even over je schouder kan meekijken of het allemaal goed gaat. Leer je veel van, altijd gezellig bij Dries! Hij heeft in ieder geval de spullen liggen.

Succes!

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-01-2012 21:48 #109465 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic B18 ontsteking afstellen voor dummies gevraagd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dick Kallemein (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-01-2012 21:08 #109499 door Dick Kallemein (GAST)
Beantwoord door Dick Kallemein (GAST) in topic B18 ontsteking afstellen voor dummies gevraagd
Han ik krijg de link niet geopend ontsteking afstellen.Kan je een pdf per email naar mij verzenden .

Groet Dick Kallemein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.