afstellen ontsteking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2001 15:20 #57572 door
afstellen ontsteking is gemaakt door
Hallo,allereerst wil ik de mensen bedanken die mij tot nu toe geholpen hebben; het contactslot is vervangen en de b 20 motor zit er in.Ik zit nu alleen nog met een probleem: hij wil niet starten.ik denk zelf dat het aan het afstellen van de ontsteking ligt want hij vonkt wel en krijgt wel benzine.Soms dan slaat ie bijna aan maar toch niet helemaal. Er zijn wel in alle vier de cilinderkamers ontploffinkjes.Nu had ik van een volvo clublid een stroboscoop kunnen lenen (heel erg bedankt !) ik weet alleen niet hoe het precies werkt. Weet iemand misschien hoe dit moet?bij voorbaat dank.met vriendelijke groet,jurianPs. Ik heb wel het hayner car repair menual alleen daar staat het heel erg onduidelijk in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2001 13:55 #58480 door
Beantwoord door in topic afstellen ontsteking
Een stroboscoop kun je alleen gebruiken met lopende motor, maar je motor loopt niet dus heb je een probleem.Je moet eerst de ontsteking met een proeflampje (dit kan een 12 volt lampje zijn met twee draadjes, kun je zelf maken) op tijd zetten, dit gaat alsvolgt.Draai de bougie's eruit. Sluit het proeflampje aan op de aansluiting die zit aan de zijkant van het verdelerhuis,(dit draadje komt van de bobine) en op de massa. Draai het contact aan, endraai de motor met de hand rond totdat op de krukaspoelie het bovenste dode punt, cijfer 0, verschijnt (Poelie schoonmaken !!) dit bovenste dode punt moet tegenover het pijltje staan dat op de distriebutiedeksel is aangebracht. Draai nu de motor iets terug totdat het getal 10 voor het pijltje staat, nu moet het proeflampje branden doet hij dat niet dan moet je de ontstekinghuis iets verdraaien ( het moertje zit onder het verdelerhuis) totdat het lampje gaat branden, en de onteking staat op tijd (10 graden voor het BDP). Controleer even door de motor met de hand rond te draaien nu moet het lampje bij 10 graden voor het bdp gaan branden, wil de motor dan nog niet lopen dan is er iets anders aan de hand. succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2001 18:33 #58479 door
Beantwoord door in topic afstellen ontsteking
Geweldig de ontsteking afstellen met een lampje, dat ga ik ook proberen.Weet iemand hoeveel milimeter er tussen de onstekingpuntjes moet zitten, ik heb geen graden meter, het is voor een B20 motor van een amazone uit 1965.Bij voorbaat bedanktT van Osch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-12-2001 08:56 #58478 door
Beantwoord door in topic afstellen ontsteking
Afstand tussen de contactpunten is 0.4 MM,dit wordt op de voelermaat aangeduid met 40

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.