welke + punt voor elec ontsteking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2003 22:21 #56103 door
Hi, Ik ben bezig met een elctronische ontsteking maar weet niet welke + ik moet nemen, degen op het contact slot? nbij een punt wat ook geschakeld wordt door het contactslot bijvoorbeeld naar de sigarette aansteker verdwijnt de plus zodra je start (startmotor trekt te veel) dus start de auto niet, Moet ik toch direct op het contact slot. Een rechtstreekse aansluiting (continue) op de accu trekt deze na enkele dagen behoorlijk leeg... Graag jullie input/ervaringen (amazon)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-02-2003 17:55 #63331 door
Beantwoord door in topic welke + punt voor elec ontsteking
Je vermeldt niet welke elektronische ontsteking. Ik heb de Velleman transistor-ontsteking die de puntjes ontziet. Daarbij heb ik de plus van de bobine afgetapt (die wordt door het contactslot van spanning voorzien zodra je de auto op contact zet). Mijn Amazon is van 1970 en heeft niet de gepantserde kabel. Ik heb geen problemen bij het starten dat de spanning te laag wordt (maar ik heb een Optima-accu, en dat scheelt nogal t.o.v een conventionele accu).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-02-2003 10:58 #63330 door
Beantwoord door in topic welke + punt voor elec ontsteking
Ik heb ook een Velleman ontsteking, met exact hetzelfde probleem: het werkt niet v.a. het contactslot. Ik heb de ontsteking op een schakelaartje onder mijn dashboard gezet, direct v.a. de accu. Een noodoplossing, maar je kan het ook zien als een extra diefstalbeveiliging ;-) Ik ga nu ook maar eens proberen de stroom direct van de bobine af te halen. Het probleem ligt m.i. niet in het te laag worden van de spanning (anders zou het ook niet werken als je hem direct op de accu zet, toch?), maar meer aan de opbouw van het contactslot (wellicht onderbreekt deze gewoon de stroom naar de accessoires als je start?)Laat weten hoe het gelukt is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2003 21:54 #63329 door
Beantwoord door in topic welke + punt voor elec ontsteking
Hoi, een beetje late reactie, ben net terug van skieen, 2500 km met de amazon :-). Het probleem met de spanning heb ik opgelost met twee relais. Ik had het nodig om de LPG kleppen open te houden tijdens het starten. Het schakelschema kan ik opzoeken als er interesse voor is, moet ik wel onder de het dashboard duiken. Laat maar horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2003 16:43 #63328 door
Beantwoord door in topic welke + punt voor elec ontsteking
Beste Wietse,graag, ook graag je ervaringen met het bouwen en inbouwen van zo`n Velleman Kit, Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2003 10:19 #63327 door
Beantwoord door in topic welke + punt voor elec ontsteking
Hai allemaal,Ik heb ook een VellemanKit in elkaar gesoldeerd en wil contact 1 op de plus van de bobine aansluiten.Heb alleen een gepantserde kabel dus hoe oe ik dat?groet,Jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.