ontstekingsproblemen p1800e opgelost
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2003 20:37 #56028
door
ontstekingsproblemen p1800e opgelost is gemaakt door
Eindelijk heb ik het gevonden! Het probleem: zeer onregelmatig draaien van de motor. Met het spuiten van vochtverdrijver onder de delco-kap, draaide de motor wel goed maar dit slechts voor een korte tijd (+- 5km). Dan maakte de vochtverdrijver de contactonderbrekers vettig: dus stoppen en afkuisen. Weer 5 km rijden, zelfde scenario. Dit zo een 10x na elkaar totdat de 11e keer de auto niet meer wil starten. Vochtverdrijver inspuiten en starten maar. En 5 km verder weer de contactonderbrekers kuisen. Enz, enz....<br><br>Had nieuwe bougies, bougiekabels, contactonderbrekers en delco-kap geplaats: geen effect.<br><br>Het euvel blijkt echter een slechte batterij te zijn! Waarschijnlijk leverde hij nog net genoeg stroom om in 100% geïsoleerde omgeving de ontsteking te verzorgen, maar van het moment dat de vochtverdrijver 'was uitgewerkt' en er waarschijnlijk toch een kleine verliesstroom optrad was de batterij blijkbaar niet sterk genoeg.<br>Dat het zolang duurde vooraleer ik de batterij nakeek: het was een nieuwe van nauwelijks 2 maanden oud. Vandaag echter met de batterij van een vriend eens geprobeerd, en ja hoor: snorren als een engeltje.<br><br>Heb nou met een nieuwe batterij net een tochtje van 50 km achter de rug, en alles liep gesmeerd. Oef, eindelijk.<br><br>Ben met de batterij terug naar de autospeciaalzaak gegaan om garantieregeling te treffen: ze beloofden de batterij te onderzoeken en donderdag weten ze meer. Als ik nu nog mijn geld terug krijg ben ik helemaal gelukkig.<br><br> Groetjes van Vlas, een blije volvo rijder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2003 21:54 #63612
door
Beantwoord door in topic ontstekingsproblemen p1800e opgelost
Het is nu donderdag, dus mag ik vragen wat het euvel was met de vorige accu?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2003 22:57 #63611
door
twee van de zes cellen werden niet goed opgeladen: de vier anderen kleurden de indicator groen, maar de twee slecht kregen de indicator slechts geel gekleurd. Maar blijkbaar is er toch ook iets mis met de delco zelf. Gisteren alles OK, maar vanmorgen weer pruttel-pruttel. Heb dan de delco van een injectiemotor uit een 140 geïnstalleerd en nu rijdt de auto weer ok. Misschien morgenvroeg weer alles om zeep? Wagen staat buiten en heeft blijkbaar last van vochtigheid. Maar zekerheid hieromtrent heb ik morgen dus pas. Zal laten weten of ie het dan wel of niet doet.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2003 16:12 #63610
door
hij doet het weer. Dus blijkbaar ook iets fout in delco zelf. Weet niet wat, want bijna alles (contactpunten, injectiecontactpunten, delco-kap, bougiekabels, rotor) is nieuw. Iemand een idee wat er fout kan gaan in een delco?groetjes, vlas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-03-2003 20:43 #63609
door
probeer spanningen dwz juiste voltage op bobine etc/spanningsverliezen/massapunten te meten, juiste bougies gemonteerd? Bobines hebben soms de nare eigenschap te willen weigeren als ze warm worden, dus na ca 5 km rijden, test dit uit door de bobine mbv een fohn op te warmen. Laatste advies: ga naar een garage die een scoop heeft en deze ook weet te gebruiken om het ontstekingssysteem te controleren, succes!