pertronix ontsteking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 21:23 #54315 door
pertronix ontsteking is gemaakt door
Wie kan mij helpen aan een aansluitings schema voor een electronische ontsteking van Pertronix. Ik heb een kit gekocht op de volvo beurs maar er zit geen goed aansluitings schema bij. Het betreft een 1800ES met een B20F motor bj 1973.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 21:30 #70320 door
Beantwoord door in topic pertronix ontsteking
Wat ik nog vergeet te vragen is hoe je de ontsteking moet stellen voor je hem kan starten met de pertronix. Met contact punten heb je een lampje als hulpmiddel maar hoe zit dat met de pertronix? Ik heb nl gelijktijdig een hele nieuwe ontsteking aangeschaft en ingebouwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 23:12 #70319 door
Beantwoord door in topic pertronix ontsteking
Met het bijgeleverde plastic stripje kan de afstand tussen de ring en de opnemer instellen. Dit bepaalt je contacthoek. Met een stroboscoop of een lampje kun je op de normale manier je ontsteking afstellen. Werkt perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 23:23 #70318 door
Beantwoord door in topic pertronix ontsteking
Oh ja aansluitschema, rood gaat aan de 12V. Het beste is daarvoor de continue 12V te pakken die op de bobine zit, deze heeft ook spanning tijdens het starten, en geloof me, die heb je dan hard nodig :-) Als deze aansluiting niet aanwezig is (bobine met pantserkabel, ik weet niet of de 1800 die ook heeft, de amazon wel) dan heb je twee opties. De eerste is met een dikke diode vanaf je startmotor gekoppeld met de aansluiting vanaf het contactslot, de tweede is met een relais dat zichzelf bekragtigt. Beide manieren zijn al beschreven op dit forum, zoek op diode. De tweede manier vind ik het mooiste maar dat is persoonlijk. De zwarte aansluitng gaat ook naar de bobine waar je normaal de contactpuntjes aansluit. Ik rijd er zelf nu twee jaar mee en ik ben er heel erg tevreden mee. Hoeveel heb je betaald?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2004 23:46 #70317 door
Beantwoord door in topic pertronix ontsteking
Voor de komplete ontsteking heb ik €110,00 betaald("nwe""oude voorraad)en voor de pertronix €88,00. Maar ik wil weten waar ik de min van de pertronix op moet aansluiten. Gaat hij op de witte draad die vanaf de toerenteller (naar de verwijderde condensator)komt? De plus heb ik op de plus van de bobine geplaatst.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 12:19 #70316 door
Beantwoord door in topic pertronix ontsteking
Peter, excuses voor de late reactie. Ja, de zwarte draad moet aan de originele witte worden verbonden. Dit heeft te maken met kleurcode. Zwart werd gebruikt als de draad direct naar de bobine loopt en wit als er eerst nog en toerenteller tussen hangt. Werkt het ondertussen al?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2004 17:27 #70315 door
Beantwoord door in topic pertronix ontsteking
Wietse:Ik heb de contactpunten weer terug moeten plaatsen. De Pertronix geeft een hele zwakke vonk. Eerst dacht ik dat het aan mijn nieuwe ontsteking lag, maar toen ik de punten terug plaatste liep hij als een zonnetje. Ik ben bang dat ze me een verkeerde uitvoering hebben geleverd. wie weet wat de juiste uitvoering is voor een B20F? Op het doosje staat P102142 Ignitor 44.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.