ontsteking/afslaande motor b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2005 11:37 #53792 door
Ik heb net probleem dat met nat weer, zoals vanochtend, mijn motor spontaan in een keer volledig afslaat. Alsof je de contactsleutel om draait. Na enige tijd (enkele minuten) start hij dan weer.

Een vochtprobleem lijkt mij, maar waar...

Bougies en of kabels lijken mij niet want dan gaat de motor (eerst) slechter lopen. Verdelerkap en contactpunten zijn 10.000 km oud.

Kan het de bobine zijn? Deze ziet er op zich niet nat uit.

Suggesties zijn welkom, het betreft een B20.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2005 12:21 #73042 door
Beantwoord door in topic ontsteking/afslaande motor b20
de kwaliteit van je bougiekabels kan ik niet beoordelen maar je kan het volgende
proberen , maak je kabels schoon met wasbenzine of thinner , laten drogen en gelijk inspuiten met siliconenspray.
ook wil er nog weleens een haarscheurtje in
de verdeelkap ontstaan en dan heb je dit probleem ook , maak ook deze schoon en inspuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2005 18:21 #73041 door
Beantwoord door in topic ontsteking/afslaande motor b20
Zijn je elektrische aansluitingen aan bobine en contactpuntjes goed schoon, ofwel maken deze goed contact.
Het kan ook zijn dat je bobine doorgeslagen is, als andere suggesties niet helpen zou ik een nieuwe bobine monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2005 18:24 #73040 door
Beantwoord door in topic ontsteking/afslaande motor b20
enige tijd geleden werd een gelijkaardig probleem geformuleerd door Otto: laat zoeken op "ontsteking", kies het bericht van Otto (22-11-2004) + replies; mijn reply betrof analoog probleem bij defecte elektronische Velleman ontsteking

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.