ontstekingstijdstip b18a

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-10-2005 11:16 #52930 door
ontstekingstijdstip b18a is gemaakt door
wat is de juiste afstelling van deze motor, de stroomverdeler is voorzien van vacuumvervroeging. In Haynes staat dat zowel statisch als dynamisch 21 - 23 graden voor top juist is, maar dit is dan volgens mij met een stroomverdeler zonder vacuumvervroeging?
Ik heb de motor statisch afgesteld op 22 graden voor top en stationair toerental afgesteld. De motor start goed en loopt goed.Ook bij gasgeven pakt hij goed op, maar staat de ontsteking nu wel goed met vac. vervroeging??
Las een antwoord van Jaap blijleven over dit onderwerp in Januari, zijn advies is: zet de ontsteking statisch op 10 graden voor top (cil 1), start de motor (warm) en stel de verdeler af met draaiende motor tot de motor mooi rond loopt.
Mijn vraag is nu:
(Zoals ik de afstelling nu heb, 22graden voor top statisch): als ik de verdeler linksom draai (later ontsteking)gaat motor langzamer draaien, als ik hem rechtssom draai (vroeger ontsteking)idem.
Wanneer staat ontsteking dan goed: is dat dan bij het hoogste toerental?
Of zal ik Jaap volgen en afstellen op 10 graden voor top, maar dan geld dezelfde vraag met het daarna draaiend afstellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-10-2005 11:28 #77034 door
Beantwoord door in topic ontstekingstijdstip b18a
Statisch is inderdaad 10 graden. Vervolgens stel je hem op 21-23 graden bij losgenomen vacuumvervroeging(even slangetje loshalen) en 1500 toeren. Dit moet met een stroboscoop.
Heb je die niet, stel hem dan statisch en ga er mee rijden. Hij moet net niet pingelen bij optrekken(volgas). Pingelt hij, dan beetje terugstellen. Als je het gevoel hebt dat hij wat inhoud bij optrekken dan wat vervroegen. Is wel wat omslachtig, maar goed te doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.