"elecronische ontsteking"

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2005 00:20 #78248 door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Of zaken zoals conrad (electronica spul)
Je moet'm zelf in elkander solderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-12-2005 09:15 #78247 door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Prima ervaringen met de Retronics. Ik heb deze al jaren op mij P210 zitten. Goede inbouwinstructies voor de Volvo.
De retronics heb ik ook jaren op mijn Citroen HY gehad. Deze door een 123 vervangen omdat de verdeler aan revisie toe was.
Prima oplossing. Contactpunten gaan zeer lang mee, ontsteking afstellen is minder vaak nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 15:59 #78246 door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Dat heb ik inderdaad gedaan, de complete ontsteking met nieuw afgestelde puntjes in een doek achterin bij de reserve ondl, kan dus zo terug want heb het stekkertje van de injectie laten zitten.
De 1800E springt veel beter aan en heb het vermoeden ook meer pk's door beter ontstekingstijdstip. Mag dan wel wat kosten nmaar als je niet goed kijkt ziet het er nog net als origineel uit... Wat kosten verdelerkap en puntjes, niet veel maar de tijd winst is enorm met 123

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-12-2005 21:39 #78245 door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Ik heb de retronics nu zon 20 000 km op mijn amazon 123Gt zitten en ben zeer tevreden. Contactpuntjes tot nog toe niet vervangen en regelmatiger / netter / rustiger draaien van de motor. Prima apparaatje. Ik krijg alleen mijn toerenteller niet aangesloten maar dat ligt meer aan mijn beperkte kennis dan aan de retronics onsteking haha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2005 01:25 #78244 door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Wat is eigenlijk het verschil tussen een retronics onsteking en een veleman onsteking??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2005 23:20 #78243 door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Het verschil tussen de twee ontstekingen is dat retronics al helemaal klaar is en er in een scheet in gemonteerd is en Velleman moet je eerst zelf solderen en dan snel monteren verder is er een prijsverschil ca. 100,-- / ca. 15,-- euro. Wat je wilt moet je zelf beslissen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2005 23:28 #78242 door
Beantwoord door in topic "elecronische ontsteking"
Hoezo snel monteren ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.