ontsteking??

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2006 13:30 #52242 door
ontsteking?? is gemaakt door
Onlangs heb ik de contactpunten in mijn amazone vervangen. De contactpuntafstand staat op de aangegeven opening en het ontstekingstijdstip is afgesteld met een lamp. Moet goed zijn zou je zo zeggen. Nu doet zich het probleem voor dat de auto tijdens het rijden regelmatig een knallend geluid geeft. In de hogere toerengebieden (dus vlak voor het overschakelen) is de fut er helemaal uit. Mij valt op als ik de choke een tikkeltje uittrek dat het probleem dan opgelost is. Wie kan mij een tip geven om dit probleem op te lossen?? Alvast bedankt. Herm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2006 13:53 #80617 door
Beantwoord door in topic ontsteking??
Doet mij denken aan te diep ingeslagen kleppen in de zittingen. Afgesleten nokken van de -as, kan ook het geval zijn. Diagnose te stellen na demontage van het kleppendeksel. Te diep ingeslagen kleppen, steken (klepsteel) hoger uit dan de rest. Afgesleten nokken (vd -as) zijn te constateren door kleppen die minder worden ingedrukt dan de rest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2006 15:23 #80616 door
Beantwoord door in topic ontsteking??
Klinkt als valse lucht die aangezogen wordt, en waardoor het mengsel te arm is. Door te chocken wordt het dan, min of meer, weer aangevuld. Bij de gaskleplagers lekt het vaak, aansluitvlakken van het spruitstuk, of misschien heb je zelfs een gescheurd spruitstuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-05-2006 23:19 #80615 door
Beantwoord door in topic ontsteking??
Heren,
bedankt voor jullie reactie. Naar mijn idee zouden de door jullie gesuggereerde problemen een oorzaak kunnen zijn van mijn ontstekingsproblemen. Dit lijken mij eerder storingen die geleidelijk ontstaan en de auto steeds beroerde gaat lopen. Maar wat ik niet begrijp is dat hij voor het vervangen van de contactpunten als een zonnetje liep en daarna had ik de problemen.
Alvast bedankt voor verder suggesties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2006 11:36 #80614 door
Beantwoord door in topic ontsteking??
Zit de condensator nog wel goed vast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2006 19:34 #80613 door
Beantwoord door in topic ontsteking??
Ik denk dat we ons moeten beperken tot het verhaal van Herm. Vóór het vervangen van de puntjes was alles prima. Daarna kwamen pas de problemen, dus moet het ergens daartussenin niet helemaal goed zijn gegaan. Ga inderdaad gewoon opnieuw beginnen. Wellicht zijn de nieuwe puntjes gewoon niet goed of is het doorvoerboutje los of zo. Begin opnieuw en je moet er uit komen. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-05-2006 21:03 #80612 door
Beantwoord door in topic ontsteking??
Ik zou de afstelling eens met de storboscooplamp doen, want met een proeflamp is te onnauwkeurig.
Of heb je misschien per ongeluk de ontsteking aan de verkeerde kant van de 0 graden afgesteld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.