1,2,3 ontsteking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2006 11:20 #52075 door
1,2,3 ontsteking is gemaakt door
Even verder over het ontstekingsverhaal maar den niet over de pertronix.
Dat 1.2.3. gebeuren, daar zitten meerdere curves in / bij. ZOu je zelf ook eenvoudig curves kunnen maken? en kun je swichen tijdens het rijden. zo zou je bijvoorbeeld een voor benzine en een voor LPG kunnen maken. werkt een 1.2.3 zowel toeren als belastingsafhankelijk?
en waar haal je het roerental vandaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-07-2006 20:04 #81458 door
Beantwoord door in topic 1,2,3 ontsteking
-Zelf curves maken: kan door middel van testen op een testbank met andere gewichtjes en andere trekveertjes. Zéér tijdrovend werkje... <br><br>
-Switchen tijdens het rijden: in theorie misschien mogelijk, maar het schakelaartje zit diep in de behuizing, waardoor dat niet makkelijk zal zijn.<br><br>
-Toerenafhankelijk vs. belastingafhankelijk: elke ontsteking werkt toerenafhankelijk. Net als de oude mechanische centrifugaalvervroeging. Als je een 123 met vacuumvervroeging neemt, zit er ook een belastingsafahelijke aanpassing van het tijdstip in. <br><br>
-Waar haal je het toerental vandaan: de ontsteking wordt aangedreven door de nokkenas. Bedoel je dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2006 00:07 #81457 door
Beantwoord door in topic 1,2,3 ontsteking
aha, dus de vervroeging is dus nog gewoon mechanisch. wist ik niet. het is dus niet echt om te bouwen naar een compleet electronische ontsteking die je kunt tunen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-07-2006 16:22 #81456 door
Beantwoord door in topic 1,2,3 ontsteking
Nee: bij de pertronic is de vervroeging nog wel ouderwets mechanisch, maar bij de 123 dus niet: die is volledig computer gestuurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.