Hoe zetten we de ontsteking..

  • Misha Hofkes (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-10-2006 11:01 #51810 door Misha Hofkes (GAST)
Hoe zetten we de ontsteking.. is gemaakt door Misha Hofkes (GAST)
<p>Volgende situatie :</p><p>Van oorsprong B20B met dubbele carburateur, zou op +/- 20 gr moeten beginnen. Auto is vanwege LPG voorzien van een enkele Carb. Is het dan een B20A geworden die op 10 graden gezet moet worden ? Of zijn er andere zaken van toepassing ?</p><p>In verband met backfires e.d. is de auto nu teruggezet van 20 naar 10: loopt prima, maar lager stationair.. Reed op 20 ook goed, maar klonk toen scherper, tikkender zo je wilt..</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-10-2006 12:16 #82618 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Hoe zetten we de ontsteking..
Hoi Misha;
een B20B met enkele carb. blijft een B20B. Een B20B heeft een hogere compressie dan een B20 A en dat bepaalt de timing. Volgens Haynes moet je een B20B op 10 graden voor bovenste dode punt zetten en niet op 20 graden zoals je in je bericht meld. Dit met de vacuumslang los en tussen de 600-800 toeren. Een B20A blok zet je tussen de 21 en 23 graden voor BDP. Je had het dus goed gehoord dat ie mooier loopt op 10 graden! Stellen met een warme motor en het beste is om eerst je kleppen te stellen en dan je ontsteking. Hier is een site waar je alle afstelgegevens kunt vinden onder Documents:
www.volvoamazonpictures.se/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • aanwezig
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-10-2006 15:18 #82617 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Hoe zetten we de ontsteking..
<p>Danjewel Peter, dit antwoord heb ik wat aan !</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2006 21:01 #82616 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Hoe zetten we de ontsteking..
... en voor rijden op gas iets later dan op benzine, als ik het mij goed herinner. In ieder geval geldt dit voor injectie ...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • aanwezig
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
31-10-2006 19:08 #82615 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Hoe zetten we de ontsteking..
<p>De ontsteking mag best wat vroeger op LPG hoor, lpg heeft een hoger octaangetal dan superbenzine. Je kan er dus iets meer vermogen uithalen met een pakweg 3-4 graden vroegere ontstekingstijdstip. Mijn Amazon doet het er al jaren mee.. Vergeet niet dat de bougieafstand iets krapper moet ivm wat lastiger ontbrandbaarheid van het lpg mengsel.</p><p>Technisch gezien omdat lpg een hogere ionisatiespanning heeft. Lpg is in de verbrandingskamer een gas, een benzinemengsel bestaat uit fijne nog vloeibare druppeltjes benzine en lucht en daarmee makkelijker te ontsteken. Koelt ook nog eens inwendig. Vandaar dat bij lpg meer warmte vrijkomt.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.