Kleppen + ontsteking... rechtsafslaan = motor dood ?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2006 11:26 #51694 door
<p>Ik weet ut niet meer...</p><p>Mijn wagen start sinds 2 dagen beroerd, echt beroerd, eerste flink doorstarten, als die aanslaat minimaal 1 minuut laten pruttelen met bijna volgas terwijl het lijkt alsof die loopt op 1 of 2 cilinders, en daarna rustig wegrijden en bij elke RECHTSE bocht afslaan of bij genoeg vaart flink pruttelen. </p><p> </p><p>ik snap dr geen zak van, heb net nieuwe bougies + kabels gemonteerd, 1 van de kabels was stuk, maar probleem is nog steeds.</p><p> </p><p>Ik ga zo de kleppen stellen op 0.4in en 0.5 uit (lpg) en de ontsteking staat momenteel met stroboscoop bij ongeveer 11 a 1200 graden op 15 graden,.... niet helemaal goed ?? Moet dit bij stationair niet 10 graden zijn ?? (met slangetje los uiteraard)</p><p> </p><p>Het klinkt als een of ander vreemd electronisch probleem (door het beter draaien in een linkse bocht en haast afslaan bij rechtse bocht) maar ik probeer toch eerst de kleppies en ontsteking te doen. </p><p> </p><p>Iemand tips ?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Toon Boelens (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-11-2006 11:36 #83099 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Kleppen + ontsteking... rechtsafslaan = motor dood ?
Ik zou eerst eens kontroleren of de bougiekabels op de goede cilinder zitten aangesloten. Het lijkt er verdacht veel op dat je er twee hebt omgewisseld. Als het een B18a is moet de voorontsteking bij 1500 toeren met het vacuumslangetje los tussen de 21 en 23 graden staan. Contacthoek tussen 59 en 65 graden of met voelermaatjes speling tussen kontaktpuntjes op 0.40-0.45 afstellen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2006 12:57 #83098 door John Bressers
Beantwoord door John Bressers in topic Kleppen + ontsteking... rechtsafslaan = motor dood ?
<p>Toon,</p><p>Dit lijkt verdacht veel op een kapot carburateur membraam.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Toon Boelens (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
21-11-2006 13:02 #83097 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Kleppen + ontsteking... rechtsafslaan = motor dood ?
<p>John,</p><p>Neem aan dat dit voor Bart is bedoeld, die van mij loopt zowel op LPG als Benzine perfect.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-11-2006 16:47 #83096 door
<p>nou probleem opgelost, uiteraard zitten de bougiekabels goed, been geen complete simpleton ;) </p><p>contactpuntjes waren blijkbaar losgetrilt oid, die gingen nog maar zon klein stukje open dat het blijkbaar niet genoeg was om hem koud draaiende te houden... ontsteking stond ook heel erg slecht, had flinke voorontsteking. </p><p>nu alles weer goed staat draait die als een zonnetje. ik snap alleen nog geen drol van het feit dat die bij rechtsom afsloeg.. moet toch niks te maken hebben met die contactpuntjes ?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Misha Hofkes (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2006 17:02 #83095 door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Kleppen + ontsteking... rechtsafslaan = motor dood ?
Als de punten loszitten, kunnen ze natuurlijk ook een beetje draaien bij centrifugaal naar links of rechts, ook kan het zijn dat het draadje van je punten naar je condensator toe dan even contact maakt tegen de aarde van het ontstekingshuis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2006 17:15 #83094 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Kleppen + ontsteking... rechtsafslaan = motor dood ?
<p>mijn oude dodge heeft een tijdje de hebbelijkheid gehad om bij een snelle scherpe bocht naar links (voorzover dat met die auto mogelijk is...) een paar seconden in te houden; is op enig moment vanzelf overgegaan, later nog eens een dag of twee zelfde euvel gehad, ging ook weer over; vermoedelijk was dat een af en toe vastzittende vlotter</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.