motor slaat niet aan

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-12-2007 20:11 #87757 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic motor slaat niet aan
<p>Bas,</p><p> </p><p>De Haynes Owners Workshop Manual is de aanrader voor de serieuze sleutelaar; daarin kun je werkelijk alles vinden.</p><p> </p><p>Een paar dagen geleden bij een ander topic (ik meen over lekstroom) heeft iemand het elektrisch schema ge-upload op dit forum.</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-12-2007 00:40 #87756 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic motor slaat niet aan
Thanks, maar ik heb die CD van Scandcar over specifiek de 164.
Als je me kunt overtuigen dat er in de Haynes meer info staat, dan op dat CD-tje, ga ik erover nadenken, maar mijn ervaring is toch niet zo denderend, met Haynes.
Ik heb een Haynes voor mijn 940, maar hem slechts 2 keer gebruikt, beide keren op vakantie bij gebrek aan laptop en informatie.
Ik heb thuis de Mitchell Auto Repair Guide, Chiltons, Haynes, Autodata, VADIS, Olyslager en Kluwer AutoTechnischHandboek..........moet wel te vinden zijn dacht ik zo, maar helaas.

Het vreemde is ook, dat het alleen bij warm blok gebeurd.
Als ik de auto koud start, blijft alles uit, behalve Brake, maar dat komt doordat het verdeelstuk vuil is. Ik heb het op nat gras getest, met sneeuw ook, netjes 4 strepen, geen rare bewegingen, dus ik maak me geen zorgen.
Maar start ik opnieu, al is het maar na 1 minuut (dus nog lang geen warm blok) dan branden alle waarschuwingslampjes in de tellerbak en deze branden feller naarmate de motor meer toeren maakt. Er zit een nieuwe dynamo in, maar of ie goed aangesloten is, betwijfel ik.
Volgens het schema hier op de site wel, toch doet ie raar.
Ik zal er een keer een Bosch in schroeven, heb ik toch meer mee dan met dat ding wat er nu in zit. Ik heb er nog 4 liggen, ter revisie.

• Theo Geurts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
27-12-2007 18:03 #87755 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic motor slaat niet aan
<p>Hallo Han</p><p>Ik heb gedaan wat je schreef een draad van de accu naar de zekeringkast gelegd en zie daar de lampen branden en de auto kon weer gestart worden daarna het stuur gedemonteerd en de schakelaar doorgemeten op de zwarte draad stond inderdaad spaning maar op de rode niet met ingeschakeld contact, schakelaar gedemonteerd en er een ander op gezet en alles werkt weer. hartelijk dank voor jullie bijdragen aan dit probleem,ik heb er weer veel van geleerd.</p><p>groet Theo.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD