motor slaat niet aan

• Theo Geurts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-12-2007 13:13 #50685 door Theo Geurts
motor slaat niet aan is gemaakt door Theo Geurts
<p><strong>Wie kan mij helpen: <em>Als ik mijn amazon van ,62 op contact zet brand het laadstroom en oliedruk</em></strong></p><p><strong><em>controle lampje niet als ik de contact sleutel verder doordraai doet de startmotor het wel maar de motor slaat niet aan.</em></strong></p><p><strong><em>moet ik het zoeken in de zekeringen? </em></strong></p><p><strong><em>theo geurts</em></strong></p><p><strong><em></em></strong></p><p><strong><em></em></strong></p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Daan de Jong
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-12-2007 17:25 #87766 door Daan de Jong
Beantwoord door Daan de Jong in topic motor slaat niet aan
<p>hallo theo</p><p>als de motor niet aanslaat kun je het best met twee dingen beginnen. is er onsteking en is er brandstof.dan kan de ontsteking niet op tijd staan maar dan start hij meestal wel. als de benzine erg oud is doet hij het ook niet .Bij lpg is dit geen probleem. Dan moet de motor nog compressie hebben. dit is te testen met een compressie meter maar als je die niet hebt dan gewoon starten zonder bougies en als je lucht uit gaten voelt blazen dan zou het ok moeten zijn. als deze dingen goed zijn moet hij het doen. misschien doet hij het slecht maar dit zijn wel de voornaamste dingen. volgens mij ligt het in ieder geval niet aan de zekeringen.</p><p>veel succes.</p><p> </p><p>Daan</p>

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2007 17:28 #87765 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic motor slaat niet aan
<p>Die lampjes zeggen niet zoveel. De startmotor vraagt zoveel stroom dat die tijdens het starten toch uitgaan.</p><p>Gaat de motor nog wel snel genoeg rond? Met dit koude weer wordt de accu erg op de proef gesteld en kan dan wel eens te weinig vermogen leveren.</p><p>Wat je verder vrij eenvoudig kunt testen of hij wel vonkt. Trek de hoofd bobinekabel uit de verdeler en leg deze op het kleppendeskel zodanig dat er een redelijke afstand is tussen het kleppendeksel en de kern. Dan even starten en kijken of je een vonk ziet.</p><p>Succes,</p><p>Groeten Lars</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-12-2007 21:14 #87764 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic motor slaat niet aan
<p>Theo,</p><p> </p><p>Je schrijft dat als je de sleutel op "contact" zet dat zowel je oliedruk als laadstroomlampje <strong>niet</strong> branden.
Als dat zo is dan durf ik er een pilsje om te verwedden dat je ruitenwissers het ook niet meer doen, even controleren dus.</p><p>Als dit het geval is dan is vermoedelijk je hoofdzekering defect, dit is de kleine zekering.</p><p> </p><p>Succes</p>

• Theo Geurts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-12-2007 10:09 #87763 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic motor slaat niet aan
<p>hallo Han, ik heb inderdaad naar de hoofdzekering gekeken maar die is goed het rare is dat ik op de bijde stroomdraaden geen spaning heb die op de hoofd zekering zittenook niet met ingeschakeld contact , zou de storing in het contactslot zitten? groet Theo.</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2007 15:28 #87762 door Han Misdom
<p>Theo,</p><p> </p><p>In dat geval moet het probleem wel haast in je contactslot zitten, je kunt dit alsvolgt kontroleren.</p><p> </p><p>Ga op je kop onder het dashboard liggen zodat je bij de achterkant van je contactslot kunt komen. Hier zitten drie aansluitingen.</p><p>1. Een dikke zwarte draad die van de accu af komt; hier staat altijd spanning op.</p><p>2. Een dikke rode draad die naar de hoofdzekering toe gaat; op dit punt moet spanning staan als de sleutel op "contact " staat. Op het moment dat je start valt hier de spanning dacht ik weg.</p><p>3. Een groene draad die alleen spanning krijgt op het moment dat je gaat starten.</p><p>De bobine wordt intern via de pantserkabel vanuit het contactslot gevoed.</p><p> </p><p>Als dit verhaal klopt dan zit de fout niet in je contactslot maar ergens in de bekabeling; klopt het bovenstaaande niet dan is je contactslot defect.</p><p>Als je contactslot correct functioneert dan moet de fout ergens in je bekabeling zitten (vermoedelijk tussen contactslot en hoofdzekering, bijv gecorrodeerde verbindingen)</p><p> </p><p> </p><p>Een trukje wat je nog kunt proberen is een daad rechtstreeks van de accu naar de hoofdzekering te leggen. Je moet dan die kant van de hoofdzekering pakken die doorverbonden is met de naastliggenden zekering. Je oliedruk en AMP lampje moeten nu gaan branden. Vervolgens kun je de auto proberen te starten.</p><p> </p><p>Als je de motor uit zet dan moet je wel de draad tussen hoofdzekering en accu weghalen, anders loopt je accu leeg.</p><p> </p><p>Succes</p>

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2007 15:29 #87761 door Han Misdom
<p>Theo,</p><p> </p><p>In dat geval moet het probleem wel haast in je contactslot zitten, je kunt dit alsvolgt kontroleren.</p><p> </p><p>Ga op je kop onder het dashboard liggen zodat je bij de achterkant van je contactslot kunt komen. Hier zitten drie aansluitingen.</p><p>1. Een dikke zwarte draad die van de accu af komt; hier staat altijd spanning op.</p><p>2. Een dikke rode draad die naar de hoofdzekering toe gaat; op dit punt moet spanning staan als de sleutel op "contact " staat. Op het moment dat je start valt hier de spanning dacht ik weg.</p><p>3. Een groene draad die alleen spanning krijgt op het moment dat je gaat starten.</p><p>De bobine wordt intern via de pantserkabel vanuit het contactslot gevoed.</p><p> </p><p>Als dit verhaal klopt dan zit de fout niet in je contactslot maar ergens in de bekabeling; klopt het bovenstaaande niet dan is je contactslot defect.</p><p>Als je contactslot correct functioneert dan moet de fout ergens in je bekabeling zitten (vermoedelijk tussen contactslot en hoofdzekering, bijv gecorrodeerde verbindingen)</p><p> </p><p> </p><p>Een trukje wat je nog kunt proberen is een daad rechtstreeks van de accu naar de hoofdzekering te leggen. Je moet dan die kant van de hoofdzekering pakken die doorverbonden is met de naastliggenden zekering. Je oliedruk en AMP lampje moeten nu gaan branden. Vervolgens kun je de auto proberen te starten.</p><p> </p><p>Als je de motor uit zet dan moet je wel de draad tussen hoofdzekering en accu weghalen, anders loopt je accu leeg.</p><p> </p><p>Succes</p>

• Theo Geurts
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-12-2007 16:46 #87760 door Theo Geurts
Beantwoord door Theo Geurts in topic motor slaat niet aan
<p><strong>Hallo Han,</strong></p><p><strong>Ik ga dat v/d week allemaal uitproberen je hoort hier nog van</strong></p><p><strong>groet Theo.</strong></p>

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2007 17:15 #87759 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic motor slaat niet aan
zou de bobine stuk kunnen zijn?

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Bas Kooijman (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
25-12-2007 18:48 #87758 door Bas Kooijman (GAST)
Beantwoord door Bas Kooijman (GAST) in topic motor slaat niet aan
<em>Han Misdom schreef op 25-12-2007 15:28</em>
Een trukje wat je nog kunt proberen is een draad rechtstreeks van de accu naar de hoofdzekering te leggen. Je moet dan die kant van de hoofdzekering pakken die doorverbonden is met de naastliggenden zekering. Je oliedruk en AMP lampje moeten nu gaan branden. Vervolgens kun je de auto proberen te starten.

He, da's grappig. Die branden bij mij ook, terwijl ik alles denk na gelopen te hebben en het probleem niet direct kan traceren (ze hoeren tenslotte uit tijdens het rijden)
Heb je een stukje schema waaruit ik het door jouw aangehaalde kan nakijken?
Welke hoofdzekering, waar zit die?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD